Aantal foto's niet meer te openen of beschadigd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ADM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 nov 2008
Berichten
3
Beste mensen van Helpmij,

Zelf ben ik een beetje een kluns op PC-gebied dus vandaar dat ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb Windows XP met Sp.2 en gebruik voor het bewerken en openen van foto's ACDSee Pro 2. Nu is het zo dat ik ook wel eens Winaso (registercleaner) in de veilige stand draai. Ik denk dat er daar iets is misgegaan, want ik kreeg bij het aanzetten van mijn PC de volgende dag, meldingen van scandisc ("herstellen van zwevend bestand naar mapbestand") en de boel werd meteen gescand. Dit deed ie dan elke keer bij het opstarten. Ik heb toen systeemherstel gedaan en de instellingen een week terug laten zetten. Vervolgens heb ik ook een klein bestandje toegevoegd aan het register zodat ik weer gewoon kan opstarten zonder herstelscans.
Maar het volgende probleem is gebleven. Ik denk dat er iets in het register is gewist waardoor ACDSee bepaalde foto's niet meer kan openen en kan herkennen. Ik krijg dan de melding "the source data format is not recognized". Ook blijken een aantal foto's beschadigd en het lijkt wel of ACDSee (en ook mijn andere fotobewerkingprogramma, Photoshop Elements 6) steeds minder foto's herkent. Je krijgt dan steeds het JPG-ikoontje van ACDSee te zien i.p.v. de foto. Ik heb dit hiervoor nooit gehad!

Eerlijk gezegd ben ik een beetje wanhopig, want alhoewel ik een backup op mijn externe harde schijf heb en daardoor nog niet zoveel foto's kwijt ben, durf ik gewoon geen foto's meer op mijn PC te zetten omdat ik bang ben dat ik ze straks echt kwijt ben.
Jullie (duidelijke) hulp is zeer gewenst en alvast dank daarvoor!
 
Is het niet gewoon de bestandskoppeling die verdwenen is ?
Ga eens op de afbeelding staan en dan rechtermuisklik en dan eigenschappen.
Hier kan je met openen met het juiste programma zoeken waar jij de afbeelding mee geopent wilt hebben.
Doe je dit voor een jpg bestand, zal elk jpg bestand openen met het programma van jouw keuze.
Doe dit dan ook bij een bmp bestand of de andere bestandsformaten van de afbeeldingen, zodat alles in bijvoorbeeld ACDSee opent.
 
Is het niet gewoon de bestandskoppeling die verdwenen is ?
Ga eens op de afbeelding staan en dan rechtermuisklik en dan eigenschappen.
Hier kan je met openen met het juiste programma zoeken waar jij de afbeelding mee geopent wilt hebben.
Doe je dit voor een jpg bestand, zal elk jpg bestand openen met het programma van jouw keuze.
Doe dit dan ook bij een bmp bestand of de andere bestandsformaten van de afbeeldingen, zodat alles in bijvoorbeeld ACDSee opent.


Nee, helaas.
Dat heb ik al gedaan, maar als ik hem open met ACDSee blijft het scherm zwart.
Wat ook weer nieuw is, is dat ik tegenwoordig ook foto's die eruit zien alsof ze "goed" zijn (dus geen ikoon maar wel kleine afbeelding) ook niet meer kan openen.
Maar in ieder geval bedankt voot je reactie.
 
Denk dat de zaak is opgelost.
Hoogstwaarschijnlijk was er sprake van een corrupt filebestand op de E-schijf waar foto's, muziek e.d. op staat.
Heb in veilige modus de E partitie geformatteerd, daarna een herstart gedaan en vervolgens vanaf externe HD de zaak weer erop gezet.
Nu lijkt alles weer te werken.
Een ding heb ik geleerd en dat is dat ik voortaan afblijf van registertools als WinAso. Je moet heel goed weten wat je doet en niet zomaar op een knop drukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan