Vista en niet werkende browsers

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjole

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2008
Berichten
16
Op Vista kan ik alleen met Opera 9.60 en explorer op internet komen, Firefox en bv Flock kunnen niet de pagina's vinden.

Zou dit aan de firewall kunnen liggen?:shocked:
 
De kans is klein dat het je firewall is aangezien andere browsers dan ook problemen zouden moeten hebben. Aangzien Flock ook een Mozilla browser is denk ik dat het eerder een de instellingen van firefox/flock zit. heb je misschien een proxy ingevuld in netwerk instellingen van de beide browsers?
 
Nee, niks ingevuld, Firefox deed dit al de eerste keer dat ik hem opstartte.

De nieuwe versie van Opera heeft hetzelfde probleem, daarom maar weer de oude geinstalleerd.:shocked:
 
Welk firewall programma gebruik je eigenlijk? Als je bijv. ZoneAlarm gebruikt, dan moet elk programma expliciet toestemming krijgen om toegang te krijgen tot Internet, óók als het een nieuwe versie betreft van een browser die je eerder al toestemming had gegeven.

Tijs.
 
en welke antivirus /spywareprogrammatjes gebruik je daarnaast nog?
 
Welke versie van AVG? In de AVG Antivirus plus Firewall zit ook een firewall. In AVG Internet Security zit ook een firewall.

Gebruik je alleen de AVG Free versie, zet dan eens de Links Scanner component uit: Dubbelklik op het AVG symbool, kies Tools -> Advanced settings..., klik op Link Scanner in het linker rijtje, zet 'm rechts uit, druk op Apply. Klik op Ignore faulty conditions in het linker rijtje, vink Link Scanner aan in het rechter veldje, en klik Apply en daarna Ok.

Kijk of het hierna wél lukt om succesvol zaken te bekijken in die andere browsers waar je gebruik van wilt maken.

Succes,

Tijs.
 
Welke versie van AVG? In de AVG Antivirus plus Firewall zit ook een firewall. In AVG Internet Security zit ook een firewall.

Gebruik je alleen de AVG Free versie, zet dan eens de Links Scanner component uit: Dubbelklik op het AVG symbool, kies Tools -> Advanced settings..., klik op Link Scanner in het linker rijtje, zet 'm rechts uit, druk op Apply. Klik op Ignore faulty conditions in het linker rijtje, vink Link Scanner aan in het rechter veldje, en klik Apply en daarna Ok.

Kijk of het hierna wél lukt om succesvol zaken te bekijken in die andere browsers waar je gebruik van wilt maken.

Succes,

Tijs.
Ook dit werkt niet, helaas.

Heb alles gescand, alle verkeerde bestanden verwijderd, (had Vista de prullenbak op m'n externe drive K gezet!!) De linkscanner uitgezet, Vista herstart, Firefox gestart, maar helaas geen internet, wel met Opera.
 
wat dan wanneer je avg volledig uitschakeld?
de firewall volledig uitschakeld?
 
Dat heb ik ook geprobeerd, wederom zonder resultaat. Toen werkte AVG daarna niet meer en heb ik die opnieuw moeten installeren.

Ik heb het idee dat ze in nieuwe browsers iets inbouwen kwa veiligheid, dat dit op de voorgeinstalleerde Vista niet werkt. Misschien een truc om Vista te upgraden? Misschien een centjeskwestie?

Ik werk normaliter met Linux Suse, maar moest m'n oude pc vervangen en zit nu met de garantie termijn van m'n nieuwe pc en mag Vista niet vervangen. Zal blij zijn weer terug naar Suse te mogen gaan....daar werkt alles zonder problemen
 
mijn vista is ook voorgeinstalleert zoals zovelen op dit forum veronderstel ik maar standaart werkt echt IE7 en firefox wel hoor...
tenzij je al heel wat aanpassingen hebt begaan in de browsers heb ik geen flauw idee meer...

Ps: je kan toch altijd een dualboot maken, vista - linux
 
Ik heb dat gevraagd bij Mediamarkt, maar dan is de garantie weg..Geen Linux op de harde schijf toegestaan.
 
ja sorry dan maar buiten een herinstallatie van vista heb ik dan geen idee meer hoe dit op te lossen :S
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan