Nummers van CD copieren naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jennyparfum

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2006
Berichten
41
Hallo,

Ik probeer een paar nummers van een CD te copieren naar mijn PC. Ik dacht dat dat gewoon mogelijk was. Maar dit lukt niet. Als ik deze nummers wil openen krijg ik de melding: 'The format is not supported'. Moet je eerst een software plaatsen op je PC om tracks te kunnen copieren van een CD?

Alvast bedankt.

Jenny
 
Ik plaats de CD in mijn PC, open het, en click op 1 van de nummers en copieer het gewoon naar mijn desktop. Ik dacht dat het zo simpel was.

Jenny
 
Nee zo gaat het niet.
Je kan met Mediaplayer voor "rippen" kiezen en dan kan je ook het formaat aangeven waarin je dat wil zoals MP3 en dergelijke......
 
Dus hoe doe ik het nu stap voor stap? Ik open de CD met media player, wat moet ik daarna doen? Ik heb nu gekozen voor de optie 'copy from CD' maar na het copieren kan ik de nummers nergens terug vinden. Ik kan 'rippen' ook niet vinden op de media player???

Jenny
 
Dus hoe doe ik het nu stap voor stap? Ik open de CD met media player, wat moet ik daarna doen? Ik heb nu gekozen voor de optie 'copy from CD' maar na het copieren kan ik de nummers nergens terug vinden. Ik kan 'rippen' ook niet vinden op de media player???

Jenny


je opent windows media player of gaat vanzelf je klik op rippen
en dan kun je aan kliken wat je wil en dan rippen starten
 
Zorg dat je Windows Media Player 11 hebt.

- Open WMP.
- je hebt vanboven dan tabbladen NU AFSPELEN, BIBLIOTHEEK, RIPPEN, BRANDEN, SYNCHRONISEREN.
- kies RIPPEN
- En daar kan je aanvinken welke nummers je wil rippen en welke niet.
- Standaard komen ze in Mijn Documenten\Mijn Muziek\"naam van cd" of " Onbekende Artiest"

Je kan dit ook veranderen natuurlijk.
Via EXTRA --> OPTIES --> tabblad MUZIEK RIPPEN -- > LOCATIE VERANDEREN.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan