Goede kwaliteit video om mee te editten in premiere pro cs4

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0190

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Berichten
38
Hola lui..

ik wil fragmenten van series van net5 gaan editten in premiere pro cs4..
(Desperate Housewifes, Will and Grace en Friends
helaas allemaal een andere afmeting.. namelijk resp.:
624x652, 608x336 en 512x384)

alleen lukt t mij niet om met goede kwaliteit ermee te werken..
oftewel, wat moet ik veranderen aan de setting zodat ik een goede kwaliteit video heb in premiere pro..
want als t pixelig is in t programma zal t vast ook pixelig exporteren (ofniet?)

anyhow.. ik had ook iets gehoord van PhotoJPEG, MotionJPEG en Animotion..
maar weet ik weinig van en ik weet ook niet hoe je daaraan komt (converten?)

heeps tx alvast
het zielenmeisje
 
In Premiere (en de meeste edit programma's) moet je voor een projekt-resolutie kiezen. Als je daarin fragmenten van verschillende afmetingen laad, worden die clips opgeblazen danwel verkleind naar die projekt-resolutie. Bij verschillende framerates ontstaan snelheids-verschillen, en bij verschillende verhoudingen bijv. 'ei-hoofden'.
Als je de fragmenten in 1 montage wilt gebruiken, zul je ze dus eerst gelijk van verhouding moeten maken.
Als je uiteindelijk een DVD wilt maken -die een vaste waarde van 720 x 576 pixels heeft- zullen jouw fragmenten vergroot worden weergegeven. Het resultaat is een wollig, onscherp beeld. Het enige wat je kunt doen om dit op te vangen is een nieuwe zwarte videolaag aanmaken, waar je de kleinere clips overheen plaatst. Je ziet dan wel altijd een zwarte rand om het beeld.
Als je de uiteindelijke montage alleen lokaal op de computer afspeelt (als DIVX oid), kun je een (custom-) projekt-resolutie kiezen die (bijna) gelijk is aan je clips. Die kun je dan met de hand aanpassen aan die resolutie. Een paar procent wegsnijden, verkleinen of opblazen is nog acceptabel om naar te kijken. Bij het encoderen (naar DVD of DIVX) kun je het beste voor de hoge kwaliteit-setting te kiezen.

MotionJPEG is een andere manier van compressie, maar veranderd hier niks aan.
 
wat ik wil maken is dit:
http://www.youtube.com/watch?v=5XCCv4_S1rQ&feature=related
het wordt verder niet gebrand op dvd maar eerst bewerkt met after effects en uiteindelijk wordt dat dan weer geïmporteerd in een flash applicatie

wat verder ook belangrijk is om te weten (en dat ik niet heb verteld) is dat ik het filmpje dan exporteer naar een gif animatie.. *dat is misschien ook wel mn grootste struikelblok*

gelukkig zijn ze allemaal 23 fps
en ik vind t niet erg als er iets buiten beeld is (je ziet t toch niet van die afstand)
als t maar van goede kwaliteit is..

ksnap niet hoe je een zwarte videolaag maakt.. en dat met de kleinere clips?
want ik wil juist zoveel mogelijk beeld opvullen..

mijn dank is groot
x
 
Als je zo'n multiscreen wilt maken als in het voorbeeld, worden de verschillende beelden dus vrij klein. Het lijkt me ook dat de beelden gelijk van grootte móeten zijn, om hetzelfde effect te houden. Hierdoor kun je het beeldmateriaal best wel bijsnijden en croppen naar 1 zelfde formaat. Als de diverse beelden echt zo klein worden, dan zie je de verschillen toch niet heel goed.

Daar komt bij dat je er dus een animated gif van wilt maken. De kleurdiepte- en detail van Gif is zo laag dat het resultaat een vrij matige kwaliteit zal hebben (Gif is ook niet bedoeld voor video). Als je dat op een website wil zetten, zou ik eerder voor FlashVideo kiezen. Dat formaat kan een veel hogere kwaliteit aan. Alleen wordt de webpagina dan zwaarder, en moet je een hosting-provider hebben die streaming (Flash-)video ondersteund.
 
Laatst bewerkt:
ik snap t nie.. bedoel je dan dat ik flashvideo in after effects importeer?
want iid het hele gif idee kan sowieso niet worden geïmporteerd worden in after effects...
..maar zowiezo ik wil met after effects werken.. (want dat is mijn leerdoel zegmaar)..

wat ik ook zou kunnen doen is dat ik gewoon met plaatjes werk ipv video's en dat bewerk in after effects.. maar dat is gewoon een stuk minder, mooi althans vind ik
wat jullie? of jij (vandahl)
 
Flashvideo zou een eindformaat op een website kunnen zijn, het heeft niks met je bewerking of AE te maken. Ik zat al mee te denken over een manier van publishen, ook omdat je het over die animated gif had, vandaar..
Je kunt de clips die je hebt naar 1 zelfde formaat snijden. Hiermee raak je iets van het beeld kwijt, maar dat zal in dit geval niet opvallen. In de 'Desperate Housewives' -clip zullen de balken onder en boven zijn meegenomen, het filmpje zal niet vierkant zijn. Het is (dacht ik) wel belangrijk dat de clips die je in AE importeert van dezelfde soort/codec zijn.

Je kunt een Multiscreen trouwens ook in een 'gewoon' videomontage-prog. maken; De typische AE-effecten in het voorbeeld zijn de spiegeling onderaan en het inzoomen van de camera.

After effects forum (NL): http://www.videomontageforum.nl/forum/ubbthreads.php/forums/40/1/Adobe_AfterEffects_AE

O ja.. Leerdoel? :) http://library.creativecow.net/articles/fischer_john/video_wall.php
(en alle andere tutorials op http://library.creativecow.net/tutorials/adobeaftereffects en op http://www.videocopilot.net/tutorials/)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan