netwerk met vista en XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

basssie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Berichten
2
hoi,

Ik probeer een netwerk te maken tussen mijn nieuwe computer met vista en andere computer met xp. maar dat werkt niet. eerst had ik 2 computers met xp en toen werkte het wel. ik maak vanaf de ene computer draadloos verbinding met mijn router. en met de andere computer met draad met de router maar ik kan de computer niet vinden.

ik kan wel gewoon op internet.

Het probleem is dus dat ik niet op de documenten van de andere computer kan komen, terwijl er volgens de computer wel een netwerk is.:confused:

alvast bedankt voor het helpen,:thumb:
Bas
 
Hoi,

De naam van de zogenaamde 'werkgroep' moet op pc en notebook hetzelfde zijn.

Vista: rechtsklik op 'Computer' en in het snelmenu op 'Eigenschappen'
Kijk wat er staat achter 'Werkgroep' en onthoudt deze naam !!

XP: rechtsklik op 'Deze computer' en in het snelmenu op 'Eigenschappen'
Tabblad: Computernaam

Kijk hier wat de naam is die staat bij Werkgroep
Is deze niet hetzelfde, klik in dit venster dan op 'Wijzigen' en wijzig in het vervolgvenster de naam van de werkgroep, zodat deze identiek is aan die op de laptop.

Ik raad je aan de wijziging onder XP toe te passen, omdat onder Vista de nodige toegangs-instellingen tot het netwerk door een grotere (en niet altijd even handige) mate van beveiliging niet meer kunnen werken en opnieuw moeten worden ingesteld ......
 
eey,

ik heb het geprobeerd je had gelijk maar hij vind hem nog steeds niet? hij zag hem heel even maar al heel snel niet meer?

bas
 
Hoi,

Ok, da's dan in elk geval geregeld.
Schakel op beide de firewall eens uit .....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan