Hoe stel ik een internet verbinding in.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Garfield1966

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2007
Berichten
71
Ik heb dit weekend mijn computer geformatteerd. Er stond eerst W98 op en nu heb ik daar Windows XP op gezet. De computer doet het goed, maar ik krijg maar geen verbinding met het internet. Dat internet gaat via een bedraade router. De netwerkkaart moet volgens het systeem goed werken. De computernaam staat volgens mij ook goed via werkgroep MSHOME. Heel wat wizards gebruikt maar krijg altijd maar de melding van beperkte of geen verbinding. Wie heeft de gouden tip of een of andere gebruiksaanwijzing om dit op te zetten.

Een ander probleem is dat ik de melding krijg dat msls31.dll niet te vinden is. Dat moet een bestand van IE 6 zijn en waarschijnlijk niet nodig voor de verbinding. Wel voor allerlei helpvensters.
 
Het gaat nog niet lukken. Wat heb ik verder nog gedaan/gecontroleerd.
De moederbord cd's bekeken of er nog iets geïnstalleerd moet worden.(nee dus)
Bij apparatenbeheer staat de Realtek RTL 9029 PCI ethernet adapter als werkend.
Op de router brandt het lampje dat hij de netwerkkaart ziet.
De kabel was goed: net als vorige week de netwerkkaart en router.
Als ik de netwerkkaart uit en aan zet gaat hij de verbinding zoeken en daarna de melding geven: Er wordt geen netwerkadres aan de computer toegewezen.
Wie kan mij een tip geven om dit op te lossen.

Ik krijg trouwens vaak de melding dat de msls31 nieuw geïnstalleerd moet worden. Hoe zou ik dat moeten doen?
 
Het gaat nog niet lukken. Wat heb ik verder nog gedaan/gecontroleerd.
De moederbord cd's bekeken of er nog iets geïnstalleerd moet worden.(nee dus)
Bij apparatenbeheer staat de Realtek RTL 9029 PCI ethernet adapter als werkend.
Op de router brandt het lampje dat hij de netwerkkaart ziet.
De kabel was goed: net als vorige week de netwerkkaart en router.
Als ik de netwerkkaart uit en aan zet gaat hij de verbinding zoeken en daarna de melding geven: Er wordt geen netwerkadres aan de computer toegewezen.
Wie kan mij een tip geven om dit op te lossen.

Ik krijg trouwens vaak de melding dat de msls31 nieuw geïnstalleerd moet worden. Hoe zou ik dat moeten doen?

Het netwerkprobleem is opgelost. Bij eigenschappen van Lan verbinding stond de Sunbelt firewall. Die stond er bij mijn andere computer niet. Ik heb die weggehaald en de status werd "verbonden"
Nu heb ik nog geen internetverbinding omdat ie het bestand msls31.dll mist. Dat zal wel een onderdeel van ie 6 zijn. Dat zal ik opnieuw moeten downloaden op een andere computer. Maar dat is hier offtopic.

Dank voor alle eventuele meedenkers.
 
zelfde probleem

ik heb precies het zelfde probleem

kun je mscien nog even uitleggen hoe je dat gedaan hebt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan