Aanpassen Bladwijzer

Status
Niet open voor verdere reacties.

8Leonie8

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
61
Hallo allemaal,

Ik heb een word-sjabloon waarbij bladwijzers gevuld worden door middel van een koppeling met het programma Syntess. In Syntess zijn deze bladwijzers bepaald, als ik deze invoeg in word dan haalt word automatisch de invulling uit Syntess.

Nu loop ik hierbij echter tegen de notatie aan: ik voeg een datum in uit Syntess, maar dit wordt in word weergegeven als bijv. "01-11-2008". Ik wil dit echter graag zien als "1 november 2008". Heeft iemand enig idee hoe je dit in een bladwijzer aan kunt passen??

B.v.d!

Gr leonie
 
Ik geloof niet dat het bladwijzers zijn.
Ik vermoed dat het om velden gaat die een koppeling naar een extern bestand mogelijk maken.
Je kunt zo'n veld zichtbaar maken met Alt-F9.
Dan zie je zoiets als:
{INCLUDEFILE "E:\\test.xls" A1 }

Je kunt de opmaak wijzigen met de teoveoging \@ "d MMMM yyyy"
Dus
{INCLUDEFILE "E:\\test.xls" A1 \@ "d MMMM yyyy"}

de datum 02-08-2008 wordt nu als 2 augustus 2008 weergegeven.
Doe weer Alt-F9, F9 om het veld bij te werken en je bent klaar.
 
Bedankt voor je reactie!

Jammer genoeg zijn het wel bladwijzers... In het programma Syntess is bepaald wat bladwijzers zijn, deze naamgeving gebruik je vervolgens in Word d.m.v. invoegen bladwijzer (het staat dan ook tussen grijze haken).

Bijvoorbeeld: in het programma wordt gebruik gemaakt van de PROJECTNAAM, als je vervolgens in Word een bladwijzer met de naam PROJECTNAAM aanmaakt en je haalt het Word-sjabloon op in Syntess, dan is de bladwijzer gevuld met de naam van het project.

In jou voorbeeld haal je informatie uit een ander office document, dat is hier niet het geval. :confused:

Nog andere opties??

Gr leonie
 
dan haalt Word automatisch de invulling uit Syntess

Dat gebeurt dan met een macro. Dáár moet dan de opmaak van de data gewijzigd worden.

Een bladwijzer heeft geen opmaakeigenschappen. Die geeft rechttoe rechtaan weer wat er in is gezet.

Met een nieuwe macro kun je wijzigen wat er in de bladwijzer wordt gezet.

Code:
Sub aanpassing()
  For Each bk In ActiveDocument.Bookmarks
    If IsDate(bk.Range) Then bk.Range = Format(bk.Range, "dddddd")
  Next
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan