map delen XP wachtwoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

photek

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Berichten
17
'T volgende: nu heb ik voor Vista op de ene laptop een admin met wachtwoord en voor XP op de andere laptop een admin met wachtwoord.

Nu wil ik 1 map delen in Vista met de XP laptop. In Vista staat ''met wachtwooord delen'' UIT.

Open ik de map in XP en vraagt ie echter toch om een wachtwoord. Voer ik in en kom dus gewoon in die map.

Dus wanneer ik in Vista ''met wachtwoord delen'' uitzet vraagt ie in XP echter dus TOCH om een wachtwoord.

Dit snap ik dus gewoon niet, overigens zijn te delen XP mappen in Vista gewoon te benaderen met wachtwoord of zonder.
 
Laatst bewerkt:
O wacht even, ik lees het verkeerd. Gast account dus inschakelen zei je. Ga ik dus direct doen.
 
Kun je een screenshotje maken?

Hebben beide accounts een wachtwoord? (en hetzelfde?)
 
Als ze hetzelfde wachtwoord hebben zou je al geen vraag moeten krijgen.
Maak eens een screenshot van de deel-instellingen van Vista en het scherm van XP?
 
Als ze hetzelfde wachtwoord hebben zou je al geen vraag moeten krijgen.
Maak eens een screenshot van de deel-instellingen van Vista en het scherm van XP?

:shocked: nou, probleem is ineens verholpen. Wat ik hiervoor precies veranderd heb zou ik niet weten. Moet onbewust gebeurd zijn... volgens mij iets met de manier van aanmelden in XP ofzo. Ik ben allang blij, zit er sinds eergister al mee te kl**** .

Bedankt voor jullie hulp zover!
 
Laatst bewerkt:
:D:D
Graag gedaan dan.
Denk ik :D.

dacht 1e instantie: nee toch zal wel weer zo'n hardnekking probleem worden:(

Viel dus mee, 't zat 'm in de account aanmelding op mijn XP laptop, zat te kl**** met tweakui, zo'n tooltje voor XP waar je kan instellen automatische logon etc. Maar dit had ik dubbel gedaan ook bij control userpasswords2 met uivoeren command. Hier is kennelijk iets fout gegaan met aanmelden.

Ik zit nu alweer in mijn oude vertrouwde XP laptopje met eindelijk weer NORMALE toegang tot mijn andere laptop:thumb:
 
'T volgende: nu heb ik voor Vista op de ene laptop een admin met wachtwoord en voor XP op de andere laptop een admin met wachtwoord.

Nu wil ik 1 map delen in Vista met de XP laptop. In Vista staat ''met wachtwooord delen'' UIT.

Open ik de map in XP en vraagt ie echter toch om een wachtwoord. Voer ik in en kom dus gewoon in die map.

Dus wanneer ik in Vista ''met wachtwoord delen'' uitzet vraagt ie in XP echter dus TOCH om een wachtwoord.

Dit snap ik dus gewoon niet, overigens zijn te delen XP mappen in Vista gewoon te benaderen met wachtwoord of zonder.

Een vraagje, ik ben ook bezig met documenten delen, en bij mij vraagt hij ook steeds om een wachtwoord en gebruikersnaam. En ik wil dat ook uitzetten, maar hoe doe je dat? Waar staat die knop 'met wachtwoord delen'?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan