toonhoogte muziek (bv mp3-bestandjes)

Status
Niet open voor verdere reacties.

skylark

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2006
Berichten
9
De audio-weergave van mp3-bestandjes opgenomen met een samplerate van 22 khz (80 kbps) heeft een veel te lage frequentie. Bestandjes met 44 khz (128 kbps) komen goed over. Hoe en waar kan ik in mijn XP-machine de instellingen van mijn geluidskaart controleren? Het lijkt mij dat het systeem ergens zelfstandig naar de juiste samplefrequentie moet schakelen en dat het dus kennelijk niet (meer?). Het probleem doet zich met verschillende players voor, dus moet het dieper zitten.
 
Bij mijn geluidskaart kan ik dat in de instellingen op handmatig of auto zetten.
(Via Start > Configuratiescherm> Geluiden& Audioapparaten, of anders in het Start-menu onder de merknaam van je kaart)

Als je de Samplerate daar niet kunt veranderen, zou je dat met de bestanden zelf kunnen doen. Bijv. met de Super © converter. Sleep een bestand over het Super-scherm en laat los. Zet de Output Container op MP3
- Audio Only. Stel daaronder bij Sampling Freq. de gewenste waarde in, en klik Encode. Super zet de bestanden standaard op de Desktop.

http://www.erightsoft.com/SUPER.html
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn geluidskaart kan ik dat in de instellingen op handmatig of auto zetten.
(Via Start > Configuratiescherm> Geluiden& Audioapparaten, of anders in het Start-menu onder de merknaam van je kaart)

Als je de Samplerate daar niet kunt veranderen, zou je dat met de bestanden zelf kunnen doen. Bijv. met de Super © converter. Sleep een bestand over het Super-scherm en laat los. Zet de Output Container op MP3
- Audio Only. Stel daaronder bij Sampling Freq. de gewenste waarde in, en klik Encode. Super zet de bestanden standaard op de Desktop.

http://www.erightsoft.com/SUPER.html

Misschien een stomme vraag, maar hoe en waar vind ik mijn geluidskaart? Als ik geluiden en audioapparaten aanklik krijg ik een aantal tabs, maar bij geen van die tabs vind ik iets van een geluidskaart. Bij het tabje "Audio" vind ik 'Avance AC 97 Audio' en na aanklikken van geavanceerde eigenschappen kan ik onder de subtab 'prestaties' met een schuifschakelaar enkel kiezen tussen 'goed' en 'best' voor de functie "conversiekwaliteit van samplefrequentie". Nou dan kies je natuurlijk voor "best", maar dat lost mijn probleem niet op.
Iemand suggereerde mij de driver van de geluidskaart te deselecteren via apparaatbeheer en dan weer te installeren. Maar wat is nu de driver van de geluidskaart? Vind ik die bij die Avance AC97 Audio; is dat de geluidskaart? En waar haal ik dan weer de driver om te installeren vandaan? Ik heb een Medion PC met één CD erbij om herstelpunten te maken en verder kan ik daarop geen drivers vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan