Sony Vegas 7.0 Titels

Status
Niet open voor verdere reacties.

CoWriter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
Berichten
4
Hulp gevraagd aub.

Ik ben momenteel bezig met een reclame filmpje dat we voor school moeten maken (in het engels)
En ik krijg mijn titels niet helemaal op het scherm. Ze 'verdwijnen' aan de rand van mijn scherm (als ik ze via 'scale' vergroot)
Heb safe zone al op 'none' gezet, en krijg nog altijd dezelfde 'fout'.
Kan iemand me helpen?
 
  • Je moet je safe zone gelijk hebben met het zichtbare gedeelte van het soort scherm dat je gebruikt.
  • Je moet ook de juiste aspect ratio kiezen (geen 16:9 gebruiken op een gewone TV)

De standaard safezones staan in het kleine preview schermpje.

Maar je moet ook even checken of je project parameters overeenkomen met de parameters die je gebruikt voor het renderen van een avi of mpeg. Als je een breedbeeld ingesteld project gaat renderen als normaal of andersom, raken de verschillende soorten effecten en toevoegingen nogal eens 'verward' Dat gaat ook op voor de resolutie...gebruik bij voorkeur dezelfde resolutie in alle sporen.
 
  • Je moet je safe zone gelijk hebben met het zichtbare gedeelte van het soort scherm dat je gebruikt.
  • Je moet ook de juiste aspect ratio kiezen (geen 16:9 gebruiken op een gewone TV)

De standaard safezones staan in het kleine preview schermpje.

Maar je moet ook even checken of je project parameters overeenkomen met de parameters die je gebruikt voor het renderen van een avi of mpeg. Als je een breedbeeld ingesteld project gaat renderen als normaal of andersom, raken de verschillende soorten effecten en toevoegingen nogal eens 'verward' Dat gaat ook op voor de resolutie...gebruik bij voorkeur dezelfde resolutie in alle sporen.


Ik heb gewoon mijn file in AVI gezet, en nu heb ik dat probleem niet, ik zette het ervoor altijd in WMV, omdat het kleiner is en sneller renderd.
Maar hoe check je je parameters? (misschien een domme vraag)
 
Nou moet ik even denken omdat ik het al een tijdje niet meer heb staan, maar onder file - projectproperties of zoiets kun je de standaard instellen voor het project.
En bij "render as" kun je een en ander instellen vwb de rendering

Dat was dus even uit m'n hoofd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan