geluid verdraaid

Status
Niet open voor verdere reacties.

villermen

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Berichten
21
hey,
ik heb nou al ongeveer 2 weken last van verdraaid geluid op mijn computer.
met verdraaid bedoel ik dat je het nog wel kan horen, maar dat het galmt, en lage geluiden speeld hij hard, en hoge bijna niet. het klinkt gewoon niet mooi, en hij heeft het wel gedaan.

wat ik er al aan getest heb:
-ik heb eerst gekeken of het aan media player lag... niet, want in audacity deed hij het ook slecht.
-ik heb gekeken of het aan mijn boxen lag, heb direct op koptelefoons aangesloten. ook niet
-de codecs doen het ook prima.
-gekeken of er verschil zit tussen mp3 en wav enz. enz. zit het ook al niet in.

ik ben best wel wanhopig, want niets wil werken, en ik zou het doodzonde vinden als het bijvoorbeeld aan de audiokaart licht (sigmatel C-major audio). ik kan daar namelijk niets aan veranderen want alles is geïntegreerd in mijn computer (bus computer ofzo)

plz, maak me blij en zeg dat het niet aan hardware ligt.
kan altijd vragen voor meer info.

Gr.Villermen
 
Ga toch voor de zekerheid nog eens in Windows Media Player kijken. Ga via Beeld naar Opties en dan Opties weergeven. Ga vervolgens naar het scherm Nu afspelen en blader onderin beeld door de verschillende opties. Kijk behalve bij de Grafische Equalizer ook bij Thru-bass en WOW. Schakel ze eens uit en kijk of dat het geluid verbetert.

Het geluidsprobleem is ongeveer twee weken geleden begonnen. Heb je toen iets nieuws geinstalleerd? Een geluidsprogramma of een programma dat zijdelings met geluid te maken heeft?
 
Laat ik je software blij maken dan...

Als ik je verhaal zo lees doet 't me eerder denken aan de funktie's van je mediaplayer,
die veranderd zijn. Kijk eens bij Beeld => Verbeteringen =>
of je grafische equalizer of andere toepassingen "neutraal" staan.

Ik heb 't effekt ook wel 'ns gehad met instelling afspeelsnelheid.
En dat had niets met m'n geluidskaart te maken.
Anders zou ik proberen om de laatste driver voor je sigmatel C-major audio te downloaden.

:)
 
alle afspeelopties had ik al goedgezet, en zoals ik al gezegd heb, met audacity (bewerkingsprogramma) kan je niets veranderen zoal equaliser enzo. daar had hij dat ook.

gimli, heb je enig idee waar ik die drivers kan downloaden?
 
het is me via de hardware overzichten gelukt om de driver opnieuw te installeren!
dankjewel allebei.
WOOOHOOOO geluid!
 
ik dacht dat het nou voorbij was....:mad:
het werkte in eerste instantie wel, maar toen ik de computer opnieuw opstartte, was er precies hetzelfde als ervoor.
hoe is dit in godsnaam mogelijk. ik heb geen zin om elke keer als ik muziek wil luisteren de drivers te updaten.
virus?

plz help me..
 
Je hebt de vorige drivers eerst verwijderd, opnieuw opgestart e.d.?
Nieuwe drivers geïnstalleerd?

Dit in verband met 't feit dat de vorige opstartgegevens zich weer opnieuw voordoen?

:)
 
nee ik heb ze alleen vanuit windows geupdate zonder eerst te verwijderen.
want als ik ze verwijder, hoe kom ik dan weer aan de nieuwe driver?
 
De normale procedure wanneer je drivers opnieuw installeert is
de oude driver verwijderen via configuratie scherm => software => sounddriver

De nieuwe driver kun je op de plaats, waar je deze gedownload hebt installeren, maar waarschijnlijk ook opslaan.
Dit is handiger, omdat je dan zelf kunt bepalen wanneer je dit doet.
Er is namelijk kans dat terwijl je de nieuwe driver installeert over de oude heen,
er bestanden blijven staan, omdat ze dezelfde naam hebben. (en waarschijnlijk niet dezelfde inhoud)

Het is maar een mogelijkheid.

:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan