van foto's een film maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

donjorritz

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Berichten
39
hallo,

Ik heb de opdracht gekregen om van circa 80.000 foto's een filmpje van ongeveer 2 minuten te maken. Weet iemand welk programma ik hiervoor het beste kan gebruiken? Er hoeven geen overgangen of dergelijke ingezet te worden maar het moet een soepel overlopend geheel worden. Alvast bedankt!

Groeten
don
 
MS Moviemaker? Alle foto's in één keer aanklikken (selecteren middels de eerste en dan met de shift toets de laatste) en voila.
 
Hallo,

Denk dat er van die foto's niet veel te zien zal zijn: 80.000 foto's op 120 seconden = 1,5 milliseconden per foto :shocked::shocked::shocked:
 
Hallo,

Denk dat er van die foto's niet veel te zien zal zijn: 80.000 foto's op 120 seconden = 1,5 milliseconden per foto :shocked::shocked::shocked:

Dolle pret, ik had mij idd. niet bewust gerealiseerd dat het om slechts 120 seconden film ging. Ik las het als 2 uren, dat levert idd. per foto een performance op van 0,0015 sec. Da's een hele snelle movie............... ;) :D
Zelfs een 2 uur durende film zou de foto's maar kort laten zien.

Zou TS niet om het bekende "plintenladdertje" gestuurd zijn?????
 
Laatst bewerkt:
Dolle pret, ik had mij idd. niet bewust gerealiseerd dat het om slechts 120 seconden film ging. Ik las het als 2 ureb, Dat levert idd. per foto een performance op van 0,0015 sec. Da's een hele snelle movie............... ;) :D
Zelfs een 2 uur durende film zou de foto's maar kort laten zien.

Zou TS niet om het bekende "plintenladdertje" gestuurd zijn?????

Haha, nee het is echt. Heb onderhand wel degelijk 80.000 foto's op mijn computer staan. Het gaat namelijk om een bouwproject waar een webcam op gezet is. Deze heeft dag en nacht om ongeveer 20 minuten een foto gemaakt. Nu willen ze dat ik van al deze foto's een leuk filmpje maak waarmee je een impressie krijgt hoe het gebouw tot stand is gekomen. Als ik de foto's weghaal waarop het donker is gaat het nog om ongeveer 60.000 foto's en hier moet ook nog heel veel in geknipt worden. De weekenden gebeurt er immers weinig. Weet iemand hier een ander programma dan moviemaker voor?

Groeten
 
Met bv AVI_Constructor_Pack kan je een serie JPEG's laden en er een AVI van maken.
Je speelt ze dan met 25 fps af en krijgt daarmee een filmpje van 40 minuten.
Dat wordt nog hard knippen...
 
hallo,

Ik heb de opdracht gekregen om van circa 80.000 foto's een filmpje van ongeveer 2 minuten te maken. Weet iemand welk programma ik hiervoor het beste kan gebruiken? Er hoeven geen overgangen of dergelijke ingezet te worden maar het moet een soepel overlopend geheel worden. Alvast bedankt!

Groeten
don

80.000 foto's is wel erg veel omdat in 2 minuten te stoppen. Dus als het een iets langer filmpje mag worden, dan zou ik Picasa van Google proberen. Daar kan je o.a hele leuke filmpjes mee maken.
 
Een goed programma hiervoor is Monkeyjam, gemaakt voor stop-motion animatie, wat dit eigenlijk is. Het werkt heel simpel, met een soort excell sheet, waarin je de lengte van de individuele foto's kunt veranderen. Sommige beelden wil je denk ik langer gebruiken dan andere..Als output kun je voor video in DV-AVI kiezen, het beste tussen-formaat voor een DVD. Monkeyjam is gratis.

http://www.giantscreamingrobotmonkeys.com/monkeyjam/download.html
 
Ik weet dat de vraag al is opgelost :p.. Maar Jasc Animation Shop is misschien wel geschikt voor dit, en dan laad je die foto's allemaal tegelijk (kan wat lang duren). Iedere foto is 1 frame. Dan sla je het op als .avi

succes;)
:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan