Kan XP niet twee maal gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Siep65

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Berichten
7
Op mijn nieuwe pc wil ik Vista vervangen door de Xp van mijn oude pc.De laatste is echter een OEM.
Nou las ik ergens dat je een XP-OEM niet twee maal kunt gebruiken,klopt dit?Ik krijg trouwens ook een melding als ik de Xp schijf in de pc doe:

Dit programma wordt geblokkeerd vanwege compabiliteits-problemen.

Heeft het een met het ander te maken?
 
Op mijn nieuwe pc wil ik Vista vervangen door de Xp van mijn oude pc.De laatste is echter een OEM.
Nou las ik ergens dat je een XP-OEM niet twee maal kunt gebruiken,klopt dit?Ik krijg trouwens ook een melding als ik de Xp schijf in de pc doe:

Dit programma wordt geblokkeerd vanwege compabiliteits-problemen.

Heeft het een met het ander te maken?

OEM geeft heel erg weinig support voor dit soort stuff... geen boekjes maar ook geen hulp van Microsoft.. ik denk zelf ook dat het maar een keer te gebruiken is!
 
HET antwoord

De oem licentie is maar op 1 computer te gebruiken, ik heb er ervaring mee, bij het activeren heb ik tijden met microsoft gebeld, maar dat heeft niks geholpen, het komt er op neer:
ZE WILLEN GELD!:confused::confused:

MAAR, als je die code gebruikt, en het werkt NIET kan je met korting een nieuwe windows kopen!
 
OEM (Original Equipment Facturer)
OEM software kan je pas te pakken krijgen bij de aankoop van hardware.
Veel dealers zijn nogal flexibel qua hardware dus is een complete nieuwe PC niet echt nodig. BV.: een harddisk of mainboard volstaan al.
Je krijgt die niet in een mooi doosje maar gewoon de CD/gebruikersovereenkomst/registratie nummer in een plastiek verpakking.
Voor ondersteuning van OEM software kan je in principe niet bij de originele software ontwikkelaar terecht maar moet je bij de fabrikant van de hardware zijn. Ook daar zijn echter her en der uitzonderingen op de regel.

OEM software is altijd goedkoper.

Grtz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan