Tijdelijk gebruikersprofiel ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Van Linter Nico

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Berichten
3
mijn laptop is eens vastgelopen, ik heb toen de laptop heropgestart.
Hij is toen in veilige modus gegaan, en vertelde me dat hij fouten moest verbeteren.

Daarna is hij opgestart geraakt, ik geef mijn wachtwoord in bij mijn gebruikersaccounts.
En hij start op, met in het midden de vermelding : bureablad laden

Eénmaal dat windows vista geladen was, kwam in de rechteronderhoek de volgende tekst tevoorschijn..
"uw gebruikersprofiel is niet juist geladen,u bent met een tijdelijk profiel aangemeld, wijzigingen die u aanbrengt gaan verloren als u afmeld.
raadpleeg het gebeurtenissenlogboek voor details of neem contact op met de systeembeheerder."

Wat betekent dit alles? En wat moet ik doen om dat op te lossen.
 
start gewoon nogmaals op, is het dan niet in orde?

anders eventjes systeemherstel uitvoeren als dat ook niet helpt
 
Nee, als ik heropstart en terug mijn paswoord ingeeft bij mijn gebruikersaccount
doet hij het opnieuw. Het start op, maar geeft niet de gewone bureaubladachtergrond
en geeft rechtsonderaan die tekst weer.

Kan geen systeemherstel, hij geeft geen periodes wanneer het nog niet zo was.
Alle timings zijn pas van nadien ik het probleem had.
 
Laatst bewerkt:
ik zou zeggen probeer eens systeemherstel via de vista recovery disk

of voer eens het command sfc(spatie)/scannow uit in de opdrachprompt/cmd (uitgevoerd als administrator als dat zou lukken--> dus rechterklik op de opdrachtprompt en rechterklik "uitvoeren als administrator"

verder vind ik echt bitterweinig over een tijdelijk gebruikersprofiel, juist dat dit wordt opgestart wanneer er een fout is opgetreden.

ga daarom ook eens in de logboeken kijken (in start logboeken typen en enteren) dan moet je gaan kijken naar de tijdstippen wanneer je opstart en welke errors daar dan weergegeven worden.
 
Ik heb eens in de logboek gekeken, en de juiste timing gezocht wanneer het probleem onstaan is.

Ik heb 3 tekstjes die waarschijnlijk over de oorzaak van mijn probleem gaan.

"Er is een back-up gemaakt van dit gebruikersprofiel. Dit back-upprofiel wordt automatisch gebruikt als deze gebruiker zich weer aanmeldt."

"Kan het lokale profiel niet vinden. U wordt aangemeld met een tijdelijk profiel. Wijzigingen die u in dit profiel aanbrengt gaan verloren wanneer u zich afmeldt."

"Uw registerbestand is nog steeds in gebruik door andere toepassingen of services. Het bestand wordt nu verwijderd. De toepassingen en services die het registerbestand nu gebruiken, werken achteraf mogelijk niet meer goed. "


Maar wat wil dit nu concreet zeggen, en wat zou er een oplossing zijn?
 
heb je mijn vorige tips ook eens getest.

sfc /scannow uitvoeren(kan soms veel goedmaken)
en die vista recovery disk zou je pc ook moeten kunnen repareren.

de logboeken is echter zoeken.

Ik weet niet welke logjes jij juist bekeken hebt maar je zou die onder "systeem" waarschijnlijk moeten bekijken en NIET de waarschuwingen (de gele uitroeptekens denk ik) maar de rode die echt fouten aangeven.

Of waren dit echt voorbeelden van de foutmeldingen?
Ik zoek meer naar foutmodule, foutcode ... (als je daarover iets zou kunnen vinden)
dubbelklik op de fouten en dan krijg je normaalgezien ook wat meer info.

Uit de meldingen die je me hebt gegeven kan ik namelijk niet veel uitmaken wat er de oorzaak van is :confused:

Moest je vanavond reageren, ik reageer pas morgen namiddag/avond na men school.
Ondertussen kan er misschien nog iemand anders je topic komen bezoeken zijn met een mogenlijke oplossing :thumb:

succes en vergeet zeker die sfc /scannow niet eens uit te voeren...
chkdsk/f (ook in de opdrachtprompt) zou ook misschien kunnen helpen
 
Beetje late reactie (bijna drie jaar later) maar voor diegenen die nog op zoek zijn naar een oplossing doe ik hier de link naar de website van Microsoft met dé oplossing. Die heeft bij mij prima gewerkt, zonder een compleet herstel van het systeem.

Deze link is naar de Engelse pagina, de Nederlandstalige is automatisch vertaald en niet altijd makkelijk te lezen.


Denk er wel aan om eerst een backup te maken van het register!!!
 
Laatst bewerkt:
Graag later reacties achterwege laten. Het is niet toegestaan oude topics omhoog te kicken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan