DVD speler kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aevitas1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Berichten
4
Hey..

Ik wilde gisteren dus een spel installeren met een uitbreiding, het originele spel is een normale CD en de uitbreiding een DVD. Mijn DVD speler kan de normale CD's niet lezen, nu heb ik 1 CD-Rom drive en 1 DVD-drive in mijn pc.. Ik heb dus mijn PC uitgezet en mijn normale CD-rom drive aangesloten, spel geinstalleert, en toen weer mijn DVD-drive aangesloten.. Nu komt het.

Mijn PC startte dus niet op. Het enige wat ik zag was "No video input" en na veel gekloot kreeg ik hem weer aan de praat, toen kon hij mijn harde schrijf dus niet vinden. Toen heb ik de kabel naar mijn DVD speler (na 2 uur ***ten) eruit gehaald en nu start hij prima op... Zodra ik hem weer aansluit, kan hij mijn HD niet meer vinden :S (dan is hij nergens te bekennen in mijn BIOS etc..)

Ik heb dit meerdere malen geprobeert, heb ook die normale CD rom drive aangesloten en dan start mijn PC gewoon op.. Ik snap er niets van aangezien hij gisteren het gewoon nog deed, en snap helemaal niet dat zo'n ding mijn hele PC kan blokkeren als het ware..

Iemand enig idee? :S


Groetjes
 
Mogelijk staan beide (HDD en DVD drive) op "master"... Zet als test de jumper van de dvd drive op "slave"...
Vreemd is wel dat de dvd speler geen cd's kan lezen.... elke dvd speler zou zowel cd's als dvd's moeten kunnen lezen.....
 
Laatst bewerkt:
Hoe zet ik mijn DVD speler op slave?

Sorry maar ik heb dit nog nooit gedaan..
 
(ik ga uit van een IDE drive)

Op de achterzijde van de drive zit een rijtje cintacten(ziet er ongeveer zo uit [:::] met een jumper er in. Een van die posities is master, de tweede slave en de derde cable select.....
 
Hoe zet ik mijn DVD speler op slave?

Sorry maar ik heb dit nog nooit gedaan..

Oke.

1. Sluit de computer helemaal af
2. trek de stroomkabel en de overige kabels aan de achterkant eruit
3. houdt je hand even op de achterkant van de kast om jezelf te ontladen
4. schroef (vanaf de voorkant gezien) de rechterkap eraf
5. Draai nu de DVD en de CD speler los, en trek de kabels eruit (en goed ondhouden welke kabels het zijn)
6.
...Op de achterkant van beide spelers, zie je een zwart stukje plastic over 2 pinnetjes. Haal deze er bij bijde af en zet nu de DVD op Master (dus de meest rechter 2 pinnetjes) en de CD speler op Slave dus de meest 2 linker pinnetjes:

> = het pinnetje waar geen stukje plastic op zit
- - = de pinnetjes waar een stukje plastic op zit

DVD : > - -
CD: - - >

Druk nu de CD en DVD speler weer op de plek en draai ze weer vast. Druk nu de kabels weer op hun plek achterop de spelers en draai de kast vervolgens dicht en sluit alle kabels weer aan.


Succes!
 
Thanks, zal dit proberen. Wat ik wel apart vind is dat hij het hiervoor gewoon deed..

Jullie krijgen zo te horen of dit werkt ja of te nee ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan