XP home repareren met Prof?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Berichten
611
Kan je met een XP prof een XP home versie repareren?

De laptop van mijn dochter start niet meer op. Geeft na geruime tijd "starten" de melding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden

System32\DRIVERS\isapnp.sys


De laptop heeft een voorgeinstalleerde XP home. Nu heb ik hier inmiddels een cd met XP prof. Daar kan ik wel de laptop van opstarten. Maar ik kom in het Windows XP Professonal Setup menu niet de mogelijkheid van Reparatie tegen.

Weet iemand een mogelijke reden hiervoor? Kun je met een XP Prof-cd niet een XP Home-versie repareren?
 
Laatst bewerkt:
dat gaat niet lukken omdat er op Xp pro andere bestanden staan dan Xp home.. dus dat gaat niet werken.. je zal togh een Xp home cd ergens vandaan moeten roggele..
 
Bedankt voor de reacties!

Dus ik moet toch achter een XP home cd aan.

Pascal: ik krijg niet duidelijk of ik op die manier een goede versie van System32\DRIVERS\isapnp.sys op de PC krijg. Het gaat daar toch over andere bestanden, dacht ik.
 
Inmiddels heb ik de beschikking over een XP Home CD. Het opstarten van deze CD lukt echter niet. Misschien beter een nieuw Topic starten, omdat de titel van dit topic de lading niet dekt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan