Sitecom printerserver LN-308 PROBLEMEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelleee

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Berichten
5
Hoi Allemaal,

Ik heb een Sitecom printerserver LN-308 en het werkte even goed (paar dagen).
De printer gaat om een Lexmark X5150.
De printer wordt altijd goed gezien door de print sever maar verschijnt niet meer in de lijst in de sitecom utility. :(
Daarom heb ik de print server geupdate naar de nieuwste firmware, de nieuwste utility software geinstalleerd en vervolgens de print server gereset.
Dat hielp helaas niet. De print server zag de printer wel maar kwam nog steeds niet in de lijst te staan om te connecten.

Het voordeel dat je de printer in de utility kan zien, is dat je erop kan klikken en vervolgens op de knop 'connect' kan klikken zodat de printer automatisch aan je pc wordt gekoppeld doormiddel van een virtele USB poort naar de printer toe.

Een volgende optie is dan via de sitecom utility de printer in windows te laten instellen om te verbinden via: LPR, RAW of SMB.

Ik dacht, dan verbind ik de printer wel via 1 van die 3 opties opties om er een netwek printer van te maken.

Via LPR werkte wel. Hij print en vervolgens kan hij de taak niet uit de takenlijst verwijderen. :(
Het zelfde probleem dus bij RAW en SMB.
Hij print goed en vervolgens moet je de computer opnieuw opstarten om de takenlijst leeg te kunnen maken. Ik kan niet printen voordat die afgeronde taak is verwijderd uit de lijst. :(
Daarom heb ik een BASH bestand gemaakt die de SPOOL bestanden verwijderd zodat de takenlijst geforceerd leeg wordt gemaakt en vervolgens de SOOL service opnieuw opstarten.
Wanneer ik dan iets probeer te printen gebeurd er niks. Taak blijft in de takenlijst en word niet uitgevoerd. :(
Printer staat niet op onderbreken.

Alles wordt intern gebruikt en zit op een router. Op de PC staat alleen windows firewall, Windows defender en AVG.


Heeft iemand een idee? Ik kom er niet meer uit :(

Alvast bedankt :)
 
LN-308 printprobleem

jelle,

Blijkbaar heb je hetzelfde probleem als ik. Om hiervan zeker te zijn, werk je vanaf een laptop of via desktop, gekoppeld via ethernetkabel aan je router?
Bedankt, luc
 
Heey,

Ik heb de printserver op router met kabel, desktop en laptop draadloos en alles zit op 1 router.
Ik heb de printserver terug gestuurd en nieuwe gekregen en die doet het wel weer goed. Ook nog niet altijd geweldig maargoed.
 
Jelle,

Ik heb PC via kabel gekoppeld aan een router + laptops, die via wireless op dezelfde router werken.
Printen via de laptops gaat meestal fout.
De print start, er wordt een halve pagina geprint waarna de printer blijft hangen.
Noch de LN-308, nog de printer geven een foutmelding.

Klinkt dit bekend voor jouw?

Groeten,

Luc
 
Hoi luc,

Ik zou zeggen dat de sitecom software nweit helemaal compatible is met vista als je dat gebruikt. Controleen voor software updates op de sitecom website.
Als dat niet werkt moet je denk ik een ander protocol gebruiken. Lpr, raw of smb.
Eerlijk gezegd vind ik de ln308 een rot product. Ik wist het niet van te voren ik het kocht.

Groetten jelle
 
Jelle,

Voor de vaste PC's (draaien op Windows XP prof.) absoluut geen problemen. 1 laptop draait op W2K, werkt, maar niet betrouwbaar. de andere laptop draait op Vista en geeft eigenlijk dezelfde problematiek als de W2K laptop. Dus ik vermoed dat het niet of maar beperkt met het besturingssysteem te maken heeft, maar dat er ergens een bufferprobleem is via wireless.
Laatste nieuwe software voor LN-308 is overal geinstalleerd en lost het probleem blijkbaar niet op. Voordien had ik een HP printer met netwerkkaart. Dit gaf ook problemen. Weliswaar andere.
Ga de vraag ook bij Sitecom plaatsen. Verwacht wel niet veel.
Groeten,
Luc
 
Jelle,

FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A. Wordt ook gebruikt om VOIP te telefoneren.

Geen losse accespoints.
 
Jelle,

dit is zonet naar Sitecom gestuurd. Ben nieuwsgierig.

In mijn lokaal home netwerk bevinden zich desktopcomputers, die via kabel aan de FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A router gekoppeld zijn. Met deze PC werkt de LN308 normaal. Met mijn laptop, Dell XPS1530 met vista Ultimate, via wireless is er steeds het probleem dat een print halverwege de printjob wordt gestopt. Zonder foutmelding van printer/PC/LN308. Als ik dezelfde laptop via kabel aan de router aansluit, is er nooit een probleem. Gelieve mij te helpen. bedankt.Luc
 
Luc,

Ik ben ook heel benieuwd. Er zijn vele mensen die problemen hebben met dit product.
 
Ik houd je op de hoogte. Bedankt reeds voor je snelle antwoorden.
Groeten,

Luc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan