programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

oostl

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2005
Berichten
66
Ik weet niet hoe ik mijn vraag moet omschrijven, daarom hierbij een screenshot
wie heeft hier een programma voor.
Het gaat dus om een stukje uitvergroting in een groepsfoto.

Bvb mijn dank voor een oplossing.

oostl
 

Bijlagen

  • SchoolBank.jpg
    SchoolBank.jpg
    40,9 KB · Weergaven: 69
Hey,

Ik weet niet precies wat je probeert te bereiken, dus wat ik nu zeg kan je helpen, maar misschien ook wel helemáál niet.
Probeer via Paint een bepaalde foto in te laden (Ga naar de locatie van je foto, bijv. Mijn Afbeeldingen, klik met rechts en als het goed is staat dan tussen de lijst "Openen met" Paint. Klik op Paint en je foto zal worden geladen in Paint).
Als je je foto hebt ingeladen kies je de Select tool. (Een vierkantje, linksbovenin Paint, gestippelde lijntjes in de vorm van een vierkantje)
Vervolgens "sleep" je als het ware een blok om het stukje van je foto dat je wilt uitvergroten.
Er zal nu een vak om een gedeelte van je foto staan als je je muisknop loslaat.
Ook in de hoekjes van dat vak staan een soort "puntjes".
Sleep de puntjes van elkaar weg en je zult zien dat het geselecteerde gedeelte word vergroot.
Sla je foto op en klaar is kees.
Eventueel kun je hierna ook nog tekst toevoegen, andere stukken vergroten, enz..

Groetjes,
Robert
 
progje

Dit is niet precies mijn bedoeling, ken je programma SchoolBank hierin staat als voorbeeld een klassefoto van Guus Meeuwis, hierin wordt Guus Meeuwis uitgelicht. Om dit ook te kunnen zoek ik dus een programma.
 
Hey,

Inderdaad lastig, want volgens mij bestaan er weinig van zulke programma's.
Maar, waarom gebruik je SchoolBank dan niet?
Dat heeft dezelfde werking, je hoeft je (als ik het goed heb) alleen maar te registreren?

Groetjes,
Robert
 
Je hebt het over een programma.
Nu gaat het bij SchoolBank om een website. Zoek je iets soortgelijk voor een (eigen) website of bedoel je iets anders en is het niet iets op een website?
Maakt namelijk nog al een verschil. Bij websites heb je het niet zo snel over programma's maar eerder over scripts e.d.
 
progje

Ik wil het programma gaan gebruiken in een stamboom programma.
 
Nog steeds niet erg duidelijk....
Een bestaand stamboom programma, of ben je zelf iets nieuws aan het programmeren?

Aan een bestaand programma kan je niet zo maar iets toevoegen en als je zelf iets aam het maken bent, in welke taal schrijf je e.a. dan?
 
Laatst bewerkt:
progje

Ik werk met een bestaand stamboom progr. Ik wil naast dit progr. iets gebruiken zodat ik met fam. foto's waarop dus een aantal personen staan een bepaald persoon kan duiden, zoals gebeurt in de voorbeeld foto van SchoolBank die ik bij het eerste berichtje heb bijgesloten.
 
Oké duidelijk, en is het dan de bedoeling dat je kunt inzoomen op de familie foto, of wil je kunnen klikken op een persoon op de familie foto waarna er een detail foto (of zelfs meerder) getoond wordt?

P.s. welk stamboom programma gebruik je?
 
Laatst bewerkt:
progje

Klikken op de persoon waarna er een detail foto wordt getoond.
Ik gebruik Aldfaer.
 
Als eerste kan je wens op de home site van Aldfaer zetten, ze hebben een 'wensenlijst'.

Verder zie ik de mogelijkheid om zelf iets binnen Aldfaer te doen niet echt.
Wordt dus zoeken naar een 'stand-a-lone' oplossing. Ik ga eens wat rond kijken op het web.
Ben je een beetje handig met computers, zelf iets doen in html, php e.d, of moet het allemaal zo simpel als maar mogelijk is?
 
progje

Het liefst zo simpel mogelijk, ben niet zo erg handig, ben blij dat ik iets met programma's kan doen maar om zelf wat te schrijven daar heb ik de kennis niet voor en om op mijn leeftijd (68) nog iets te gaan leren zie ik ook niet meer zitten, ben wel blij dat er forum's zijn waar men bijstand wil verlenen.

groetjes,

oostl
 
Laatst bewerkt:
progje

Ik ga het allemaal uitproberen, tot zover bedankt voor je moeite die je voor me doet.

groetjes,

oostl
 
De optie die je nodig hebt is Hyperlink binnen beide programma's.

Ik leg het even uit voor Impress (OpenOffice), maar in Powerpoint gaat het bijna het zelfde.

Eerst voeg je de foto's toe, dus een familie foto op de eerste dia en dan van de individuele personen op de vervolg dia's, leuke is dat je ook een collage zou kunnen maken e.d.

Ga nu terug naar de eerste dia.
Selecteer Hyperlink, Groencirkeltje met drie schakels er voor, de optie is ook te vinden onder Invoegen, Hyperlink.
We willen springen naar een doel in dit document. Klik hiervoor aan de linker kant op de optie van het blad met de rode pijl die naar zich zelf verwijst.
Er verschijnt een extra optie, Doel in document, klik op de ronde gekleurde knop rechts achter het invoer venster van Doel.
Kies de juiste doel dia en klik op Toepassen en en dan sluiten.
Klik nog een keer op Toepassen en dan op Sluiten.
Er verschijnt nu een vierkantje opgebouwd uit groene blokjes met daarin de tekst naar de andere dia.
Versleep het vierkantje naar het gewenste gebied op de dia.
Door op de groene vierkantjes te gaan staan kan je die hoep precies verplaatsen naar de plek waar je hem wilt hebben.
Klik nu in dit venster en verwijder de tekst met de verwijzing naar de ander dia, dat staat niet zo mooi op een foto.

Nu is het normaal zo dat je een hyperlink tekst kunt aanklikken, maar we hebben de tekst verwijderd, om de gewenste werking toch te krijgen moeten we nog even wat aanpassen.
Doe een rechtermuis klik op de plek waar je het hyperlink kader hebt neer gezet.
Ga naar Interactie en kies bij Handeling per muisklik voor Ga naar pagina of Object, selecteer nog een keer de gewenste doel dia en klik op OK
Nu werkt het hele Hyperlink kader als een actie gebied.

Op de doel dia's zou je een button kunnen maken met de tekst Terug of zo om weer naar Dia 1 terug te gaan, of een miniatuur foto van de familie foto... nou ja mogelijkheden te over.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan