AVI-bestanden verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kim008

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Berichten
3
Hallo iedereen, ik heb een vraag waar ik al een hele tijd mee worstel.

Ik heb via Internet een seizoen 1 van een TV-serie gedownload. Alles lukte daarbij perfect, alle afzonderlijke afleveringen werden mooi in een mapje opgeslagen. (het zijn trouwens .avi bestanden)

Ik wil natuurlijk die bestandjes op een DVD branden, maar ze zijn veel te groot : 149 MB per aflevering. Ik gebruik altijd DVD Flick om een DVD samen te stellen (hij maakt er dan een audio_ts en een video_ts van die ik dan brand) maar hij zegt algauw dat de bestanden veel te groot zijn om op een gewone DVd van 4,7 GB te branden.

Ik wil dus de bestandjes kleiner maken (zonder al te veel kwaliteitsverlies natuurlijk)
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb al veel geprobeerd:

* Virtual Dub wil de .avi-bestanden niet openen ?!
* Met Windows Movie Maker was het bijna gelukt. Ik kon aangeven hoeveel ik wilde dat het filmpje qua MB zou hebben, maar als eindresultaat krijg ik gewoon een klein streepje film met geluid, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
* DivX heb ik ook geprobeerd, maar het bestandje had na het compressen dezelfde grootte als ervoor?!

Zoals je ziet: ik weet echt niet meer welk programma ik moet gebruiken.

Iemand enig idee?

Heel hard bedankt,
Kim
 
Welkom bij de Helpmij!

Oef, ik moest je bericht 3x lezen om het tot mij door te laten dringen (mogelijk ben ik wat minder snel van begrip)

Je hebt een .AVI van rond de 150 MB ? Ik snap / geloof er heel weinig van dat die na het encoderen uitgroeit tot een bestand dat groter wordt dan hetgeen op een DVD5 past. Dan moet er m.i. iets bijzonders aan de hand zijn.

Maar goed, stel dat er iets bijzonders aan de hand is met één zo'n geëncodeerde .AVI, dan is de oplossing voor jou : DVD Shrink. Een gratis en prima tooltje om een Video_TS map passend voor een DVD5 te maken.

Hoe groot is het bestand van zo'n .avi nú dan nadat er een Video_TS map van gemaakt is?
 
Laatst bewerkt:
Oef, ik moest je bericht 3x lezen om het tot mij door te laten dringen (mogelijk ben ik wat minder snel van begrip)

Je hebt een .AVI van rond de 150 MB ? Ik snap / geloof er heel weinig van dat die na het encoderen uitgroeit tot een bestand dat groter wordt dan hetgeen op een DVD5 past. Dan moet er m.i. iets bijzonders aan de hand zijn.

Maar goed, stel dat er iets bijzonders aan de hand is met één zo'n geëncodeerde .AVI, dan is de oplossing voor jou : DVD Shrink. Een gratis en prima tooltje om een Video_TS map passend voor een DVD5 te maken.

Hoe groot is zo'n .avi nú dan nadat er een Video_TS map van gemaakt is?

Bedankt voor het snelle antwoord :)
Ik heb DVD Shrink ook op mijn computer staan. Ik zal het daarmee eens proberen.

Nog even een vraagje: jij zegt dus dat ik met DVD shrink de video_ts moet verkleinen? Dus niet alle .avi bestandjes van de afleveringen afzonderlijk? Want ik was van plan om alle .avi bestandjes apart te verkleinen, en dan alles samenvoegen met DVd Flick tot een video_ts en audio_ts (ik weet het, heel veel werk maar heb echt al alles geprobeerd :) )
 
Nee, m.i. benader je het videogebeuren vanuit een omgekeerde gedachte.

ik adviseer je om eerst per aflevering de .avi's te encoderen tot Video_TS mappen.
Vervolgens kijk je per aflevering hoe groot zo'n map is en besluit je of er één of meer op een DVD moeten komen.

Om een heleboel "gedoe" te voorkomen adviseer ik je echter om simpelweg 1 aflevering per DVD te gebruiken. Dat moet (bij een .avi van 150 MB na encodering) gegarandeerd passen op een normale DVD. Het betekent tevens dat je niets hoeft te comprimeren (hetgeen altijd tot enig kwaliteitsverlies lijdt)

Wat kost vandaag de dag een DVD5 nu helemaal...............?
 
Laatst bewerkt:
Nee, m.i. benader je het videogebeuren vanuit een omgekeerde gedachte.

ik adviseer je om eerst per aflevering de .avi's te encoderen tot Video_TS mappen.
Vervolgens kijk je per aflevering hoe groot zo'n map is en besluit je of er één of meer op een DVD moeten komen.

Om een heleboel "gedoe" te voorkomen adviseer ik je om simpelweg 1 aflevering per DVD te gebruiken. Dat moet (bij een .avi van 150 MB na encodering) gegarandeerd passen op een normale DVD. Het betekent tevens dat je niets hoeft te comprimeren (hetgeen altijd tot enig kwaliteitsverlies lijdt)

Wat kost vandaag de dag een DVD5 nu helemaal...............?

Ok, ik probeer het even zoals jij het voorstelt!
Bedankt!
 
Succes!

Het gaat volgens mij met Shrink ook niet werken om meerdere TS'sen tegelijk te verkleinen. Shrink werkt met 1 film per keer en niet met meerdere.

Hier ben ik echter niet 100% zeker van, dus someone correct me if i'm wrong...........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan