Netwerktoegang bij standby

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn11

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Berichten
38
Beste,

Zojuist heb ik een klein thuisnetwerk opgezet tussen 2 laptops (vista) en 1 PC (Windows XP). Ik gebruik de desktop om alle grote date op weg te schrijven. Alleen wil ik deze desktop in een standby modus zetten. Om de 'normale' manier (start -> afsluiten -> standby) zet ik de desktop op standby. Alleen heb ik op dat moment geen netwerktoegang vanaf mijn laptops naar deze desktop.

Graag wil ik de PC (vanwegen het geluid en energie besparing) in een soort van standby modus zetten waarbij ik toch de netwerkverbinding behoud tussen de laptops naar de desktop toe.

Weet iemand van jullie een oplossing?
 
Volgens mij heb je en kun je geen toegang krijgen tot een PC in stanby binnen het netwerk.
Je kunt wel een PC opstarten tot aan het welkoms scherm en gedeelde bestanden benaderen via een andere comp., maar dat is geen standby toestand.
Kan dus volgens mij niet, tenzij iemand mij verbeterd.....

Grtz.
 
Kijk eens in je bios of er een mogelijkheid is om "wake up on lan" in te schakelen.
 
Ik kom in de BIOS niks tegen van 'wake up LAN', of heb ik niet goed gekeken? Waar staat deze meestal onder weggeschreven?


Of heeft iemand nog andere ideeen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan