AVI maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Hallo.
Ik gebruik het programma Mediacoder.
Ik moet van een dvd,incl geluid een AVI f Mpeg maken om in te voegen in een PowerPoint en die moet afgespeeld worden met een beamer op een scherm.
Kan iemand zeggen wat ik nu moet invillen om een zo hoog mogelijke kwaliteit te krijgen: Mode:Bitrate-based, Quality-based,Two-pass, Three-pass.
Wat bij Format (H264, XVID,Mpeg 1-2-4 enz.)
en wat bij Container? AVI, Mpeg 1-2-4, wat is beter?
En Hoeveel Kbps moet ik invullen.
Kan iemand hier iets mee??
 
Ik weet niet of Powerpoint bepaalde voorwaarden heeft vwb afmeting en codec, maar in principe geldt: hoe hoger, hoe beter.. Het is wel belangrijk dat de Juiste codec aanwezig is op de computer waar de Powerpoint presentatie op wordt afgespeeld.

Bitrates van video: tussen de 800 en 1500 Kb/s voor video levert goede kwaliteit, afhankelijk van het bronmateriaal.
Bitrate van het geluid: tot 256 Kbit/s, als dat belangrijk is, anders kun je verlagen tot 192 Kbit/s.
2- en 3pass zijn zeker aan te raden, het beeld wordt hierbij in 3 passes ge-encodeerd. Het duurt ook 3x langer, maar geeft een veel beter resultaat.
Het basismateriaal, de DVD, heeft een afmeting van 720x576 pixels. Bij omzetten kun je die getallen in principe hetzelfde houden. De AVI container met XVID codec is een goed formaat om naar om te zetten. Dit is een mpeg-4 variant. Als de beamer een VGA input heeft, is dat de beste manier om aan te sluiten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips.
Het is allemaal gelukt.
Groeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan