Nieuwe Laptop heeft HDMI maar heb tv-out nodig! Onoplosbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenhawaii

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Berichten
4
hallo,

ik wil een nieuwe laptop kopen, en ik heb er eentje gezien die precies heeft wat ik wil, alleen het kreng heeft een HDMI aansluiting, terwijl ik een gewone TV-OUT nodig heb voor mn 5 jaar oude TV.

Is er een mogelijkheid om met een verleng-stekkertje of iets, om toch met een nieuwe laptop met HDMI (en dus zonder tv-out) films van mn harde schijf toch gewoon op een gewone "ouderweste" tv te kunnen kijken?

Het gaat om deze computer:
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00638110

Oftewel de
Acer Aspire 16" 6530G-704G64MN - AMD RM70/4GB/640GB

en dit staat er over VGA ofzo...:
1 x scherm/video - HDMI - 19-pens HDMI type A 1 x infrarood - IrDA 1 x
scherm/video - VGA - 15-pens HD D-Sub (HD-15) 1 x audio - SPDIF
 
Je TV heeft wel een SCART-aansluting?

De Wii heeft een HDMI uitgaan maar wordt standaard geleverd met een HDMI naar SCART-kabel.

HDMI naar SCART: €19,-
 
hdmi

Hallo,

bedankt voor je reactie! Ja mijn tv heeft zeker een SCART aansluiting, maar Wii? Dat is toch een spelcomputer? Ik snap dit niet, want in de winkel zeiden ze dat je nooit beeld en geluid vanaf een comp. met HDMi op een tv kon krijgen, en het beeld moet dan ook niet van een Wii komen maar van deze laptop...

Heeft een Wii dan ook HDMI ofzo? Ik begrijp dit niet helemaal...
Wel bedankt voor je reactie!

Jeroen
 
Als de Wii beeld én geluid vanaf HDMI naar SCART kan verwerken dan moet dat met jou laptop ook lukken.

Ik ga er van uit dat het hetzelfde principe is.
De kabel welke ik je gaf in de link is hetzelfde als welke ik vanaf mijn Wii naar mijn TV heb liggen.

Werkt het niet dan heb je maar €19,- verloren.
Daarnaast kun je die kabel wel voor meerdere dingen toepassen dus helemaal weggegooid geld is het dan niet :)
 
kabel

hoi Devil,

ja het probleem is meer dat als het niet werkt, ik de laptop niet had willen kopen. Het gaat dus niet om die 19 euro, maar om de laptop. Ik ben dan anders genoodzaakt een laptop met tv out te kopen. Ik snap sowieso niet waarom de echt goede deals qua laptops allemaal met een HDMI komen, want er is nog weinig HD tv om me heen, oko als ik kijk naar mijn kapitaal krachtigere ouders etc...

+ Ik moet zeggen dat ik je oplossing betwijfel, omdat ik er nog nergens over heb gelezen, er moeten toch meer mensen zijn met dit probleem, en dus is een WII kabel oplossing niet een logische keus, want het is een idee/gok van je, of heb je het echt al geprobeerd?

Nog steeds bedankt vor je hulp, maar ik wil het natuurlijk iets zekerder weten voordat ik het ga proberen...!!!!!:confused:
 
Het is inderdaad een idee/gok.

Ken je niet iemand in de buurt welke een Wii heeft?
Dan zou je daar de kabel kunnen testen…
 
hoi

ja ik ken wel iemand, maar dan nog kan ik het alleen maar proberen als ik de computer eenmaal heb, en dan is het al te laat...

dit zijn toruwens wat mailtjes die ik zo binnen krijg:

Geachte heer/mevrouw,

Het is niet mogelijk om HDMI signaal over te dragen op een niet
HDMI-compatible TV. Daar ik niet weet wat voor TV u heeft kan ik alleen
oordelen op basis van ervaringen. HDMI > scartkabel is zeker niet
mogelijk. VGA > S-Video zou misschien wel kunnen maar werkt bij de ene
TV wel en de andere niet. Helaas is het in u situatie gewoon een kwestie
van proberen.

Met vriendelijke groet,
Johan

of

Geachte heer,

Ik kan u vraag kort en bondig beantwoorden.

U kunt kiezen voor de HDMI -> Scart kabel, deze zal het signaal van hdmi overzetten
naar scart zodat u via het video kanaal naar films kunt kijken die vanaf de laptop
afkomen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Take it Now


:shocked:
 
Ik was in de veronderstelling dat je het apparaat al in je bezit had.

Wel vreemd dat je 2 verschillende reacties krijgt.
Ik zou de eerste gewoon vertellen dat de Wii het wel kan, kijken wat zijn reactie daarop is.
 
Het zou vreemd zijn als dat met een 'gewoon' kabeltje kan, immers HDMI is digitaal en SCART is analoog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan