Computer blijft restarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winterwonder

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Berichten
33
Hallo,

Na een hard-reset (power knop inhouden tot de computer uitvalt), probeerde ik mijn computer opnieuw op te starten, echter zonder resultaat. Alles verliep goed tijdens het opstarten totdat ik bij het blauwe Windows XP scherm belandde (waar je normaal je account kiest om in te loggen). Daar zag ik heel kort staan: "Windows wordt opgestart", met de cursor in het midden (onbeweegbaar), na 1 seconde viel het scherm weg en begon hij opnieuw op te starten, en zo maar door.
Ik heb geprobeerd om in Veilige Modus op te starten, echter ook zonder resultaat. Alles wat ik ook doe, ik kom niet verder dan het blauwe startscherm en alles herhaalt zich weer.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
Kun je in de veilige modus opstarten (F8 ingedrukt houden tijdens opstart)?

Grtz.
 
Ik kan tot zo ver de Veilige Modus selecteren, echter, wanneer ik dan weer bij het blauwe opstartscherm kom ("Windows wordt opgestart") terwijl ik dus in Veilige Modus opstart, dan restart de computer dus weer.
Niet te verwarren: "Windows wordt gestart" zie ik aan het einde van de opstartprocedure, niet aan het begin. Als ik het zou moeten omschrijven dan zou er na dit bericht het Bureaublad tevoorschijn moeten komen, echter restart hij dan weer.
Ik selecteer dus Veilige Modus in het menu via F8, dan start hij dus gewoon op (Windows XP Home, groene laadbalk, en dan kom je normaal bij het account selectie scherm, echter zegt de computer dan: "Windows wordt gestart" en start dus weer helemaal van voor af aan op.)

Ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen omschrijven.
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens via F8 en de mogelijkheden die dan verschijnen te kiezen voor: "laatst bekende goed werkende configuratie" o.i.d.

Anders dit proberen.....

Grtz.
 
Dankjewel voor je antwoord,

Helaas werken de opties onder F8 niet, daarom heb ik je link gevolgd.
Alles werkt goed, echter het laatste stukje snap ik niet helemaal:

Controleer of uw huidige installatie van XP in het vak is geselecteerd. Zo niet selecteer die partitie waarop XP staat, welke u wilt laten repareren en druk op de 'R'-toets. Werkt dat niet dan 'Enter'. Let erop dat u XP in dezelfde map laat installeren als voorheen het geval was.


Op de C-schijf staat mijn Windows XP, dat kan ik niet zien in het menu, maar het is wel zo. Ik kan niet op R drukken, dat is geen optie. Dus dan Enter. Vervolgens krijg ik dit bericht:

"U wilt Windows XP installeren op een partitie waarop al een ander besturingssysteem is geïnstalleerd. Als u Windows XP op deze partitie installeert, kan het andere besturingssysteem mogelijk niet goed werken."


Dan zou Windows XP er dus dubbel opstaan of niet?
Moet ik het dan toch gewoon doen zoals beschreven in jouw link?
Zo ja, wordt dan alleen het besturingssysteem vervangen, of ook al de data op de harde schijf?
 
Laatst bewerkt:
Update:

Momenteel ben ik bezig met de repair van de hard disk d.m.v. de commands:
CHKDSK /r
fixboot

Uitslag volgt snel, als de PC nog steeds blijft herstarten, ben ik dan genoodzaakt om de schijf te formatteren en Windows XP opnieuw te installeren? Dus dat al mijn data verloren gaat?
 
Helaas geen reacties.
Dus ik heb Windows XP dus maar opnieuw geïnstalleerd.
Probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan