iTunes-bibliotheek configureren

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Ondanks dat ik al lange tijd gebruikmaak van iPod en dus van iTunes, heb ik nooit goed
begrepen hoe ik de bibliotheek goed configureerd. De enige optie die ik zie, is het toevoegen
van bestanden en mappen.

Is het niet, net als met Media Player, mogelijk om een map aan te wijzen, en dat hij die
constant checkt op nieuwe bestanden, of juist verdwenen bestanden?

Ik ben het leegkiepen van mijn bibliotheek, het opnieuw plaatsen van de media en het
opnieuw downloaden van de albumhoezen nogal zat; mijn muziekmap is geen dag hetzelfde.
 
Vanuit iTunes zelfs is deze optie er niet (de optie die jij bedoelt is om de itunes bibliotheek te synchroniseren met een map), maar er is wel een programma die dit voor je doet: iTunes Library Updater. Dit programma synchroniseert je iTunes bibliotheek met een map.
NB: ik weet niet of hij muziek uit meerdere mappen ondersteunt, maar volgens mij kijkt het programma gewoon: wat staat er in die map, wat staat er in de bibliotheek, en vervolgens zet hij nieuwe nummers in de bibliotheek.
Succes!!:thumb:
 
Als het geen standaard optie is ga ik liever geen omwegen nemen...
Dan doe ik het liever op deze manier. Erg dom van Apple... Alsof muziekmappen
één keer aangemaakt worden en dan nooit meer veranderen...
 
Ben ik wel met je eens...
Overigens is het niet zo'n grote omweg en is het programma erg gebruiksvriendelijk, mocht je je toch bedenken: hier de link ;)
Suc6:thumb:
 
Hangt er maar net vanaf hoe je je muziek opslaat en organiseert.

Ikzelf heb het op een externe schijf staan in een mapje MP3 met daarin voor elke letter een mapje en in die map staat weer een mapje met artiest - album (jaar)

Het pad ziet er dus zo uit J:/MP3/A/Alphabeat - Alphabeat (2008)

Alle liedjes staat bij mij in de bibliotheek, als ik iets aparts wil dan maak ik daarvoor wel een afspeellijst voor.

Meestal sleep ik gewoon de liedjes die ik wil luisteren naar mijn iPhone.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan