netwerkbridge tussen LAN en draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornelis180

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Berichten
195
Ik weet dat 't mogelijk is om via mijn laptop internet op mijn xbox (niet 360)te krijgen.

Ik ken namelijk iemand die dat heeft; die zei dat ik gewoon een netwerkbridge moest maken tussen mijn lan verbinding en mijn draadloos verbinding, en met een utp kabel mijn xbox op de laptop aansluiten.

Maar op het moment dat ik een netwerkbridge tussen lan en draadloos maak, dan gaat mijn draadloos internet offline.. hoe kan ik dit fixen?
 
Ik denk dat ik wel een idee heb:
1. Sluit een pc of laptop bedraad aan aan je router. Ik ga er hier vanuit dat die laptop/pc staat op Automatisch een ip-adres verkrijgen.
2. Log in op het configuratie-'website' van je router
3. Zet een ander LAN ip-adres erin dan er nu staat, maak er bijv. 192.168.20.1 van.
4. Herstart je pc (laat 'm gewoon aangesloten aan de router)
5. Kijk welk ip-adres je pc/laptop nu heeft. Zou een 192.168.20.x adres moeten zijn (Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig)
6. Verbind daarna weer draadloos, en schakel het Internet-delen in.

Uitleg: Je router zal nu ip-adressen uitreiken in de 192.168.0.x reeks, en dat is nu juist de reeks die wordt gebruikt door Internet-delen. Vandaar dat bovengenoemde aanpassing nodig is.

Zodra dit werkt, zul je (als je portforwarding had op de router) wellicht daar weer terug moeten kijken of je die portforwarding moet omzetten naar het nieuwe 192.168.20.x netwerk.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan