AlbumArt in Windows Media Center (Vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Goedemorgen!

Nu al mijn 2467 nummers van 122 verschillende cd's allemaal tot in de puntjes geordend
en gesorteerd zijn, wil ik als kers op de appelmoes nu graag albumillustraties in Windows
Media Center van Windows Vista hebben. Ik heb de functie voor het downloaden van
albuminformatie en albumillustraties in Media Center uitgeschakeld, en ik wil ook niet
dat ik behalve illustraties verder aanpassingen in mijn muziekcollectie krijg. Alle tags zijn
schoon: van alle nummers is de artiest en de titel, en eventueel het album en het tracknummer
ingevuld. Daarnaast zijn alle bestandsnamen keurig netjes "[ARTIEST - [TITEL]" of
"[ARTIEST - [TITEL] - [ALBUM] - [TRACK]", maar dit maakt voor de werking natuurlijk niet uit.

In iTunes laat ik de illustraties wel automatisch downloaden, en dit bevalt me goed.
Is er misschien een manier om de albumillustraties die iTunes gedownload heeft, in
WMC te gebruiken? Als die zo overgezet zouden kunnen worden zou het perfect zijn.

Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met Music Bridge?

Ik gebruik Windows Vista Home Premium, 32-BIT en een Windows Media Center Extender.
 
Laatst bewerkt:
Als je een zoekopdracht naar '.jpg' doet in de iTunes library-map, en het resultaat ervan kopieërt naar een plek waar je Mediacenter ze kan zien?
 
Dat werkt helaas niet. Ik heb nu weer een uurtje of drie gespendeerd om al mijn albums
in aparte mappen te zetten, in plaats van één grote map. Nu zou je met het programma
MusicBridge de covers kunnen opslaan als Folder.jpg in de originele bestandsmappen.
Als test heb ik een map D:\MUZIEKTEST aangemaakt, en hier twee CD's in geplaatst.
Vervolgens heb ik de iTunes-bibliotheek volledig gewist, en alleen de map MUZIEKTEST
toegevoegd. De albumhoezen werden opgehaald, en ik heb MusicBridge gerund. En
inderdaad, in de mappen verscheen Folder.kjpg. De covers worden keurig weergegeven
in Media Center. Kan ik hier uit opmaken dat de enige handelijk het plaatsen van een
Folder.jpg in de bestandsmap is?

Dan kan ik mijn nieuw gesorteerde muziekmap dus volledig door MusicBridge laten bewerken.
 

Bijlagen

  • It works!.gif
    It works!.gif
    88 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan