Haperen geluid bij afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

embetwee

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Berichten
42
Hallo! Ik ben benieuwd of iemand me met het volgende probleem kan helpen:

Mijn vrouw en ik zijn beiden in het bezit van een PC met een Asus P5P800VM moederboard voorzien van een Pentium 4 3.0GHz processor en resp. 1,5 en 2 Gb RAM geheugen. Deze boards zijn standaard voorzien van een Realtek AC97 geluidskaartje. Het toegepaste besturingssysteem is XP Pro.

Vanwege mijn hobby werk ik veel met midi, mp3 en wav-bestanden. Op het moment dat ik die afspeel gebeurt het regelmatig dat het geluid ‘stottert’. Je krijgt het idee dat de aanvoer van data belemmerd wordt zoals dat bij een te krap bemeten internetverbinding het geval kan zijn. Dit gebeurt in diverse afspeelprogramma’s en diverse geluidsformaten waaronder de zeer kleine midi’s (van soms kleiner dan 1 kB). Bij de PC van mijn vrouw werkt alles feilloos.

Omdat ik ervan uitging dat er iets aan mijn geluidskaart zou mankeren heb ik op een gegeven moment een externe Creative Xmod aangeschaft. Geweldig ding waar ik zeker geen spijt van heb maar het effect is gebleven. Daar word ik dus niet blij van. Wie helpt?:(
 
Is je PC 'okee'? Daarmee bedoel ik de schijven gedefragmenteerd, niet heel vol, staan er geen 180 programma's op je PC en is ie virusvrij? Genoemd probleem kan evt. met het RAM te maken hebben, dat deels stuk kan zijn geraakt. Om je RAM te testen kun je het programma Memtest86 draaien. Dat werkt door dit prog. op een CD te branden, en hier mee te booten. Maar je kunt ook de RAM-bankjes uit de PC van je vrouw halen, en daarmee testen.

http://www.memtest86.com/
 
Dag. Allereerst dank voor de reactie.

Nee, de PC mankeert voor zover ik weet niets. Niet te veel achtergrondtaken, virusscanner up-to-date (probleem is er trouwens ook zonder scanner), zat schijfruimte. Inmiddels heb ik de PC ook aan memtest86 onderworpen. No errors. Als je een muziekbestand afspeelt zie je in taakbeheer ook dat de processor nauwelijks belast wordt, terwijl het beschikbare geheugen eveneens absoluut geen probleem kan vormen. 't Is gewoon een heel lastig geval. Ik hou me voor versere suggesties aanbevolen!

Embetwee.
 
Stotteren/haperen geluid bij afspelen

Inmiddels werd ik er door de waakhond op geattendeerd dat er twee weken zijn verstreken sinds de laatste reactie zonder dat mijn vraag de status gereed heeft gekregen. Heel spijtig, want behalve forumlid Vandahl heeft niemand suggesties aangedragen. Dus als u nog een idee heeft? Heel graag!

Bij voorbaat dank! Embetwee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan