Movie Maker Vista wil niet opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bboyyy

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Berichten
54
Ik krijg na 4% van de publicatie van mijn film het bericht:

"Kan de wizard Film publiceren niet voltooien. Windows Movie Maker kan de film niet in de opgegeven locatie publiceren. Controleer of de originele bronbestanden die in de film zijn gebruikt nog beschikbaar zijn, of de gekozen locatie voor publicatie nog beschikbaar is en of er voldoende vrije schijfruimte beschikbaar is. Probeer het vervolgens opnieuw"

Ik heb nog 329 GB (van de 500) beschikbaar. Alle bestanden zijn er nog en de opgegeven locatie is er ook (mijn eigen map en m'n bureaublad e.d., alles geprobeerd).

Hoe verhelp ik dit?
 
Hi,
Hoe groot zou de film uiteindelijk moeten worden (GB)
De disk waar je de film naar toe schrijft is dit een FAT32 geformatteerde disk?
grtz gerrit
 
Hij zou zo'n beetje 200 MB moeten worden dus nog geen 1 GB.
En een wat disk? o_o sorry niet echt veel verstand van. Maar ik heb er in ieder geval niet mee geklooid sinds ik 'm heb. Hij komt gewoon uit de Media Markt met Vista Home Premium denk ik,
 
Sorry, dan heb ik er geen antwoord op,
De file is te klein voor de oplossing die ik dacht aan te dragen !
grtz gerrit
 
Ik heb ze beide helemaal doorgelezen, heb alles geprobeerd wat er staat maar het wil gewoon niet. Ik krijg steeds weer dezelfde foutmelding.

Ik heb het filmpje geprobeerd te verdelen in heeeel veel stukjes maar het hielp niet.
Ik heb een aantal clips verwijderd uit het filmpje en het hielp niet.
Ik heb ook nog alle filters uitgeschakeld maar dat hielp ook niet.

Etcetcetcetcetc.
 
Ik heb ze beide helemaal doorgelezen, heb alles geprobeerd wat er staat maar het wil gewoon niet. Ik krijg steeds weer dezelfde foutmelding.

Ik heb het filmpje geprobeerd te verdelen in heeeel veel stukjes maar het hielp niet.
Ik heb een aantal clips verwijderd uit het filmpje en het hielp niet.
Ik heb ook nog alle filters uitgeschakeld maar dat hielp ook niet.

Etcetcetcetcetc.
Overweeg ook dat een deel van de geimporteerde video een probleem bevat.
ik weet niet hoelang je filmproject duurt. Stel bv 10minuten.
Doe als test het volgende:
1ste minuut/60 seconden van project kopieren en plakken in een nieuwe project, die dan opslaan als film. Lukt dat?
opmerking:
ik heb geen Vista-versie, maar jouw probleem komt dus ook voor in gewone versies Wmm.
 
de oplossing

Het is een tijd geleden dat iemand gepost heeft, maar gezien ik hier via google terecht kwam met hetzelfde probleem zal ik hieronder mijn oplossing van het probleem uitleggen. Ik hoop dat ik er mensen mee kan helpen, want dit probleem is IRRITANT.

Ik werk heel veel met WMM en heb me vaak gestoord aan de bovenstaande foutmelding. Ik ben net zo lang doorgegaan met zoeken en proberen tot ik eindelijk de oplossing vond.
De oorzaak van het probleem is wat moeilijker. Ik ken de foutmelding sinds Vista. De foutmelding ligt niet aan de grootte van de clip of de hoeveelheid foto's en clips die je in een film verwerkt. De melding kan voorkomen worden door de film in één keer af te maken, dus niet tussentijds af te sluiten. Want daar ontstaat het probleem ergens. Opslaan kan tussendoor wel (is ook aan te raden).
Krijg je de foutmelding, dan is de oplossing het weghalen van álle speciale effecten die je hebt toegepast. En dat is veel werk bij een grote clip, maar je hebt dan straks wel je clip. Haal dus alle fade-in- en outs weg en voeg ze meteen weer toe, evenals zoom-ins en dat soort dingen. Ik vind het prettig om ipv de tijdlijn, de storyboard te gebruiken, omdat je dan aan het blauwe sterretje ziet waar je speciale effecten hebt toegevoegd. Overgangen hoef je trouwens niet weg te halen.
Voorkomen doe je dus door het programma niet af te sluiten, maar beter nog: door je clip te maken zonder speciale effecten en deze pas aan het einde toe te passen.

Succes! Ik hoor graag of het lukt!

Marc
 
Ik heb dit probleem toevallig een paar dagen geleden zelf ook opgelost.

Movie Maker wilde het filmpje hoe dan ook niet opslaan, totdat ik bij Meer Instellingen (Film publiceren) heb gekozen voor DV-AVI. Dan krijg je weliswaar een gigantisch groot bestand (2GB voor 9 minuutjes had ik), maar je kunt 'm dus WEL als AVI opslaan.
Ik heb 'm dus zo opgeslagen (geen 1 andere instelling werkte, zowel normaal als speciale instellingen zoals Windows Media HD 1080p (PAL) (7,8Mbps)).

Nadat ik het bestand als AVI heb opgeslagen heb ik 'm weer geïmporteerd en opgeslagen als een kleiner WMV bestand. Ik hoop dat dit ook andere mensen helpt =].
 
Ik heb dit probleem toevallig een paar dagen geleden zelf ook opgelost.

Movie Maker wilde het filmpje hoe dan ook niet opslaan, totdat ik bij Meer Instellingen (Film publiceren) heb gekozen voor DV-AVI. Dan krijg je weliswaar een gigantisch groot bestand (2GB voor 9 minuutjes had ik), maar je kunt 'm dus WEL als AVI opslaan.
Ik heb 'm dus zo opgeslagen (geen 1 andere instelling werkte, zowel normaal als speciale instellingen zoals Windows Media HD 1080p (PAL) (7,8Mbps)).

Nadat ik het bestand als AVI heb opgeslagen heb ik 'm weer geïmporteerd en opgeslagen als een kleiner WMV bestand. Ik hoop dat dit ook andere mensen helpt =].

HELD! :thumb:
 
het werkt

bedankt voor de oplossing.
het kost wel wat tijd maar het werkt!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan