pc reboot plots

Status
Niet open voor verdere reacties.

metser

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Berichten
6
goedendag,

ik heb zoals in de titel vermeld een probleem met mij computer.

ik heb 6 maand geleden een acer aspire M3610 gekocht met vista home, pc werkte goed gedurende een week en toen begon hij blauwe schermen weer tegeven en plots te rebooten.

ik dus terug naar de winkel en zij maar zegge "srry meneer maar dit probleem valt niet onder de garantie maar we kunne dit wel repareren voor u maar dan bent u u pc een maand of 2 kwijt."
nu ik had mijn pc nodig voor school dus dat was geen optie.
dus beginnen rond zoeken en vragen en uiteindelijk te horen gekregen dat mijn voeding wss aan de basis van het probleem ligt dus ik ee nieuwe voeding gaan halen,
namelijk een Xilence XP600 van 600W. zonder problemen geplaatst start pc op en hij doet het nog altijd :(

dan besloten om vista te verwijderen en te downgraden naar XP altijd content van geweest dus logisch besluit.
de pc bleef dan langer draaien maar hij reboote nog steeds tijdens het spelen van een spel maar soms ook gewoon direct na dat hij volledig opgestart was.

dan kreeg ik te horen het kan u ram geheugen zijn of u grafische kaart.
ben dan nieuw ram gaan halen 2GB DDR2 en een nieuwe grafische kaart een nvidia geforce 9800 GTX
gisteren geinstalleerd drivers enzo ook allemaal maar nu doet ie het nog niet:(
als ik hem gerust laat dan doet ie het goed blijft de ganse dag draaien maar als ik een spelletje wil spelen dan zegt ie "foert gaat maar op een ander :evil: "
hij reboot soms ook direct na de reboot nog eens maar altijd pas als windows volledig is opgestart.

ik hoop werkelijk dat hier iemand is die mij raad kan geven want ben het echt beu ondertussen!
ik kan indien gewenst een logje van everest plaatsen.

op voorhand dank Maarten
 
WELKOM OP HELPMIJ

de eerste vraag die ik me stel is waarom het niet onder garantie zou vallen??
leg me dat eens uit??:confused:
als men daar al aangeeft dat ze zouden kunnen reparen kunnen ze ook zeggen wat het probleem is.En of dat dan onder garantie valt.

maar ook al is het een vrij nieuwe pc(ga ik vanuit als je 6 maanden terug gekocht hebt)
hoe zit het met je themperaturen?zouden ze iets verkeerds geinstalleerd hebben.
 
dankje wel,

pc was inderdaad nieuw.
ze konden mij niet zeggen wat het probleem was spijtig genoeg.
waarom het niet onder garantie viel weet ik eigenlijk niet :eek: ga ik maandag is vragen.

de temperaturen waren de volgende:
Temperaturen:
CPU 40 °C (104 °F)
GPU 61 °C (142 °F)
Hitachi HDT725032VLA380 34 °C (93 °F)

bedankt voor de spoedige reactie

greetz maarten
 
themps zijn goed.

ik zou niet accepteren in ieder geval.hoe kunnen ze nou zeggen dat niet onder garantie valt terwijl ze niet weten wat oorzaak is.Wat is dat voor bedrijf??:confused:
al belachelijk dat je al nieuw spul heb moeten kopen.
 
heb hem in de fnac gekocht moet er wel bij zeggen dat diene kerel nergens naar heeft gekeken heeft gwoon gevraagd wat een pc het was.
kga maandag is kijken wat ze te zeggen hebben en ik hoop dat het opgelost geraakt want het is echt frustrerend dat hij constant opnieuw opstart :(

greetz maarten
 
het lijkt mij ook dat je daar maar eens eerst achteraan moet gaan.

na een week al problemen lijkt me niet gezond.
tenzij jezelf (softwarematig)heb liggen "klooien"

succes
 
Hoi !

Als je zelf wat aan de hardware veranderd hebt hoef je niet meer te gaan, want dan is je garantie vervallen !

Beter klik je rechts op Deze Computer - eigenschappen - geavanceerd - opstart- en herstelinstellingen.

Hier haal je het vinkje weg voor: De computer automatisch opnieuw opstarten.

Als je nu een vastloper hebt krijg je een BSOD met een foutmelding.

Zet die melding even zo volledig mogelijk hier, en we kijken wat we kunnen doen.

Greetz,

Harry.
 
heb ik reeds geprobeerd maar krijg geen blauw scherm meer, gwoon plotselinge reboot :(
heb ook al in de logs gekeken via deze computer/beheren/... daar wordt ook geen fout weer gegeven?

greetz maarten
 
Hoi !

Als je het vinkje hebt weggehaald zoals in m'n vorige post uitgelegd kan de PC toch niet meer automatisch opstarten ?

Ik zou dat nog maar even nakijken !

Greetz,

Harry.
 
juist nagekeken en het is weldegelijk niet aangevinkt maar hij geeeft als ik op oke duw wel een waarschuwing.

"windows cannot send administrative alerts unless the alerter service is running"

hij bleef nu ook draaien dus heb ik een spelletje proberen draaien (assasin's creed) en hij reboote weer.
hij doet dit bij far cry 2 ook.

greetz maarten
 
M

ondertussen naar de winkel geweest en jawel daar zeggen ze inderdaad "kast open geen garantie meer". ze waren wel vriendelijk en boden hulp aan tegen betaling wel is waar maar heb er niet echt veel vertrouwen in dus doe het zelf.

heb ondertussen niet stilgestaan heb windows er voledig afgesmeten en een full format gedaan en een andere versie van windows geinstalleerd.
ook geprobeerd van al de laatste nieuwe drivers te instaleren en en memory test gedaan.
tot nu toe helpt niks, memory test was btw negatief,geen enkele fout :)
heb gistere gehoord dat het nu dus wss of mijn harde schijf of mijn moederbord?
ben nu een hd test aan het doen met HD tune 2.54 weet niet of dit iets duidelijk maakt??
heb net brothers of arms proberen te spelen en mijn beeld flikkerde, alle de mannekes flikkerde niet het volledige beeld en mijn geluid kraakt zowel bij het spelen van muziek als bij film en bij spel.

ps: het is eigenlijk allemaal begonnen na het spelen van ghost recon advanced warfare 2 dit werkte in het begin goed maar bij de laatste missie begon dit fouten weer te geven van de grafische engine die je moet installeren. mss dat het hier door komt, bij mij lang verdachte nummer een geweest maar schijf is al meerdere malen geformateerd geweest dus denk ik dat het dit niet kan zijn mar je weet maar nooit he.

zal er mijn systeem spexs ff bij zetten mss handig ;)

OS: windows XP dark edition Full option vista style SP2
moederbord: acer MRS600M
proccesor: intel dual core E2140
RAM geheugen: 3072 MB
grafische kaart: nvidia geforce 9800 GTX was een ati radeon HD 2400 PRO
HD: hitachi 320 GB
onboard sound: realtek HD sound

greetz maarten
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan