netwerk opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas321

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
Berichten
40
hallo ik wil een netwerk of zo iets op zette n(ik weet niet echt hoe je het ineen woord omschrijft).maar ik wil een oude pc(pentium 3) met een ext hdd gebruiken om of:
1 er bestanden van af andere pc opslaan op server (ook als lapop op ander locaties
staat bv werk
of
2 dat je op een pc inlogt en dan je buroblad krijgt en dat dit op alle op hetnetwerk aangesloten pc kan
en bij beiden dat ik de printer kan gebruike (via laptop printen op de printer die aan de server hangt
ik heb een pc met xp pro en een met vista home(laptop) eneen die als server moet dienen (pet 3) en ik wil nog een laptop gaan kopen. ook nog een printer die door ze allemaal gebruikt k moet kunnen worden

mijn voorkeur gaat uit naar 1

alvast bedankt
bas

ps als dit bericht hier niet goed staat dan alvast sorry maar ik weet niet waar t anders moest
 
Hoi,

Ad 1. Je hoeft geen extra pc te gebruiken (en dus ook altijd aan te laten staan) om te bereiken wat je wilt.

- Je kunt een router aanschaffen, die de mogelijkheid biedt hier ook een printer op aan te sluiten.
- Of je kunt een (draadloos) printerservertje kopen die tussen je printer en je router komt.
- of je kunt een printer aanschaffen, waarin tevens een (draadloze) netwerkkaart zit (beperkt echter je printerkeuze omdat er daar nog niet zoveel van zijn)
- Er zijn externe harde-schijven (of ook alleen behuizingen) die op de router aangescloten kunnen worden als netwerkschijf. In veel gevallen biedt zo'n schijf je de mogelijkheid een z.g. ftp-server op te zetten, waardoor je de data ook kunt benaderen als je niet 'thuis' bent.
 
ik heb een e-tech draadloze router
maar kan ik dan ook van af een externe locatie op mijn documenten dus vanaf mijn werk een bestand van de hdd openen
maar dat van de printer (je kunt een (draadloos) printerservertje kopen die tussen je printer en je router komt.) vind ik een goed idee maar waar koop je zo iets en is t duur??
 
ja maar kan ik ook de pc aan de router aansluiten en dan vanaf andere pc's daar op opslaan en aan die zelfde pc dan de printer aansluiten en via anderen pc's daar op printen
 
ja maar kan ik ook de pc aan de router aansluiten en dan vanaf andere pc's daar op opslaan en aan die zelfde pc dan de printer aansluiten en via anderen pc's daar op printen

Ja. maar wat dat printen betreft, als je hem niet op een printerserver (of de router indien mogelijk) aansluit, moet je altijd de pc aan hebben of laten staan waarop de printer zit om te kunnen printen ..... zónde toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan