Groepsbeleid in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

JW75

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Berichten
2
Hallo,

ik probeer mijn Firewall in te schakelen. Steeds krijg ik het bericht dat ik Security Centre aan moet zetten maar dat lukt dus niet. Iets over groepsbeleid. Hoe kan dit??

Kan iemand mij verder helpen want ik zit zo vast als een huis.

Alvast bedankt!

JW75

UPDATE: hier wat screenshots



 
Laatst bewerkt:
vraag

25% kans dat het een virus is, die dat uitschakeld automatisch
 
Hoe ben je aan die pc gekomen? Heb je 'm overgekocht of nieuw aangeschaft in de winkel?
Groepsbeleid wordt normaal gesproken ingesteld in bedrijfsnetwerken, dus als je 'm hebt overgekocht kan het zijn dat het uitschakelen van de Windows Firewall (en ook het uitschakelen van het Beveiligingscentrum) ingesteld is door de systeembeheerder aldaar.

Ook moet je je afvragen of je wel alle rechten hebt op het systeem. Kun je bijv. software installeren, dan heb je hoogstwaarschijnlijk rechten genoeg, en dan heb je daar dus geen probleem.

We horen het wel.

Tijs.
 
Ik heb hetzelfde gehad (waardoor? ik weet niet)

ga naar vul bij uitvoeren in je startmenu "gpedit.msc" (vista zal misschien bevestiging vragen dmv uac)

zodra die geopend is ga je naar

attachment.php


Op alle 3 de profiel tabbladen die je dan ziet zet je de firewall status (int engels state) op niet geconfigureerd (of not configured). door middel van ok bevestigen en daarna kun je weer op de "normale" manier je firewall aan en uit zetten
 

Bijlagen

  • gpedit.jpg
    gpedit.jpg
    85 KB · Weergaven: 362
Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat ik naar de winkel terug moet. Heb 'm bij NoRRoD gekocht.

Maar lukt mij niet om via Systeembeheer de status aan te passen:

Ook daar kan ik niet bij!

Vreemd hè?!
 
Heb je Gpedit.msc wél succesvol kunnen opstarten?

En kijk ook het volgende na:
1. Heb je misschien nóg een firewall programma geladen? Norton 360, ZoneAlarm etc. hebben o.a. zo'n firewall erin, en die schakelen normaal gesproken de gewone Firewall in Vista uit.
2. Zoek in de registry (regedit.exe) naar de sleutel Policies.
Meld ons welke sleutels je daarmee vindt, en wat daar staat ingesteld.
(dit is eigenlijk waar de Policies/beleidsregels worden opgeslagen/vastgelegd, vandaar dat het van nut is daarnaar te kijken).

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan