CP boosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Berichten
4.683
ik heb hier de laptop van mijn moeder, die ik graag wat sneller wil maken,
ikheb XP Tune uitgevoerd, en heb NOGUITBOOT ingeschakelt,
nu wil ik even weten wat ik uit kan zetten bij MS config, hier een screenshot

mcconfigdb3.png


kan iemand mij vertellen wat ik kan afvinken???
 
sowieso zou ik systeem32 dingen NIET uitzetten..

uitzetten:
- PCMservice (service van dell, kan je uitschakelen om hem sneller te maken)
- Adobe Reader
- HDAShCut.exe (van windows voor hight defenition audio, als geluid hierna niet meer werkt of er is iets met het geluid, schakel hem weer in)
- SynTPLpr.exe (wordt dit proces gebruikt door laptops, maar dit proces zet een icoontje in je systray, waarlangs je dat de extra instellingen en opties van het proces SynTPLpr.exe kan toepassen)
- jusched.exe (Java Update Scheduler)
- DetectorApp.exe (als je een lege cd/dvd in de drive doet start hij automatisch MyDVD LE op)
- ISUSPM.exe (automatisch updater van macrovision software)
- issch.exe (Automatische updater van de Installshield wizard)
- SMPsys.exe (software van packard bell, Setup my PC .. ik weet niet wat het programma inhoudt.. moet je zelf even beslissen of je het houdt of niet.. )


Verder wordt bij al deze processen aangeraden ze niet weg te halen als ze geen problemen geven. Nu weet ik niet wat de snelheid is van je moeders pc is. Ik heb alles van andere bronnen op het internet, niet uit me hoofd.. :p haha Khoop dat je er wat aan hebt want het was een heel zoekwerk.. :p
-
 
Laatst bewerkt:
heel erg bedankt. ik heb er zeker wat aan.
 
Ik denk eigenlijk wel dat alles uit kan behalve McENUI en mcagent, mocht je hierna problemen hebben met een bepaald programma dan hoor ik het wel.
 
wat zijn die

TINTSETP
TINTSETP
IMJPMIG

??????
 
sowieso zou ik systeem32 dingen NIET uitzetten..

uitzetten:
- PCMservice (service van dell, kan je uitschakelen om hem sneller te maken)
- Adobe Reader
- HDAShCut.exe (van windows voor hight defenition audio, als geluid hierna niet meer werkt of er is iets met het geluid, schakel hem weer in)
- SynTPLpr.exe (wordt dit proces gebruikt door laptops, maar dit proces zet een icoontje in je systray, waarlangs je dat de extra instellingen en opties van het proces SynTPLpr.exe kan toepassen)
- jusched.exe (Java Update Scheduler)
- DetectorApp.exe (als je een lege cd/dvd in de drive doet start hij automatisch MyDVD LE op)
- ISUSPM.exe (automatisch updater van macrovision software)
- issch.exe (Automatische updater van de Installshield wizard)
- SMPsys.exe (software van packard bell, Setup my PC .. ik weet niet wat het programma inhoudt.. moet je zelf even beslissen of je het houdt of niet.. )


Verder wordt bij al deze processen aangeraden ze niet weg te halen als ze geen problemen geven. Nu weet ik niet wat de snelheid is van je moeders pc is. Ik heb alles van andere bronnen op het internet, niet uit me hoofd.. :p haha Khoop dat je er wat aan hebt want het was een heel zoekwerk.. :p
-

hey leuk dat je je aangemeld hebt :) ik heb je join message gelezen:p

nog erg bedankt voor je hulp :)
 
Misschien een beetje flauw, maar wat let je om de opstartprocedures via bv. google op te zoeken.

Zoals boven al is aangegeven kan je bijna alles uitzetten. Het meeste dat draait zijn updaters en vooropstarters.(Of hoe het ook heet.)

Om je msconfig goed op te kunnen schonen, moet je de services (services.msc) er ook vaak bij gaan halen. (Dingen uitzetten) Als je msconfig al zo vol staat, dan kun je lol nog wel even op met het sneller maken van je systeem.
 
maar is het niet noodzakelijk dat updaters etc opstarten ???
 
Een updater hoeft natuurlijk niet continue te draaien.

Je systeem sneller maken, doe je oa. door zo min mogelijk overbodige programma's en services op te starten. Dit is voor iedereen weer anders. Niet iedereen gebruikt hetzelfde.
 
nee, dat klopt,, maar er zitten ook een paar services tussen van bijvoorbeeld het mousepad, die moet wel aan blijven neem ik aan :)
 
TINTSETP en IMJPMIG hebben met aziatische tekens in microsoft office te maken (of zoiets:p), maar kunnen uit

Om te kijken of iets nodig is in MSCONFIG, kun je zien op sites zoals bijvoorbeeld http://www.sysinfo.org/startuplist.php. Zoals ik al zei, alles kan denk wel uit behalve McENUI en mcagent
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan