Snelkoppelingen startmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Berichten
307
Hallo,

De laptop van mijn dochter geeft wat problemen met het startmenu. Verschillende snelkoppelingen werken niet meer, ook niet door deze opnieuw te plaatsen of via eigenschappen het juiste pad in te voeren. Het is merkwaardig dat het in het bijzonder gaat om de koppelingen naar MS-office programma´s en MS autoroute. De snelkoppelingen naar andere programma´s werken wel goed.
De MS programma´s zoals Word, Excel, maar ook Autoroute werken wel vanuit de map (via het start - programma´s.

Officepakket gerepareerd en ook nog eens een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, alles zonder resultaat.

Wie kan mij hier mee helpen dit weer in orde te maken?

groet,
deSmid.
 
Hoi,

Via Start > Programma's werkt het wél ....

- Ga naar het betreffende programma via Start > Programma's .... etc.
- Klik met de rechter-muisknop op het programma en kies in het snelmenu voor 'Kopiëren naar...' en op 'Bureaublad (snelkoppeling maken)'
- De snelkoppeling op het bureaublad sleep je (met de 'gewone' linkermuisknop dus) tenslotte naar de startknop, die uitklapt, en vervolgens naar de plek waar je wilt ..... én laat de muisknop los .....

Klaar is Kees.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Teun,

Zo wordt je nog een bekende.:D
Wat je voorstelt heb ik al geprobeerd en dat werkt dus helaas ook niet.

Misschien iets anders nog?

groet,
deSmid.
 
Hoi,

.... en nou heb ik 'de klok horen luiden'
Want ik weet dat het te maken heeft met een wijziging in het register.
En de kreet die me bijstaat is 'exefile' > open.....
Ben al aan het googelen geweest, maar kan niks 'toepasselijks' vinden helaas.
 
Het merkwaardige is dat het MS programma's betreft die niet opstarten vanuit Start.
Alle andere programma's geven niet dit probleem. Verslepen, verwijderen en weer terug plaatsen zoals het hoort en werkt.

Als ik een snelkoppeling maak door het programma op te zoeken en via rechtermuisklik kies voor snelkoppeling maken op bureaublad dan werkt dit ook maar zodra ik deze versleep naar het Startmenu dan niet meer.
Als ik op het bureaublad kies voor Nieuw - snelkoppeling maken en vervolgens de wizzard volg, ook dan werkt dit zoals het hoort maar zodra ik dit weer naar het Startmenu sleep einde verhaal. Je ziet bij het starten de cursor ronddraaien en het betreffende programma start op, bij de probleemgevallen zie je 2 tellen de cursor even rondraaien en weg, einde.

Misschien .......?
Groet,
deSmid.
 
misschien even in de logboeken kijken wat er op dat moment foutloopt. (ik weet niet zeker of er iets te vinden zal zijn :confused:)

Je zegt dat je alles van die programma's al eens hebt verwijderd en opnieuw hebt geinstalleerd...
Waarschijnlijk met de wizard van windows zelf, nietwaar?

Probeer het ook eens met revo uninstaller(geavanceerde modus) en verwijder dan ook al de overgebleven bestanden --> meestal zijn dat nogal veel bestanden bij programma's van microsoft heb ik zelf al opgemerkt.

Installeer dan de programma's nogmaals opnieuw
 
Zodra ik kan ga ik deze tip uitproberen.
Voor nu kan ik even niets doen,mijn dochter is met de laptop onder haar armen de trein opgestapt naar haar studenten verblijf. Mogelijk dat ik volgende week wat resultaat boek. Ik kom hier zeker nog terug om te vertellen hoe het probleem is opgelost.

Zijn er intussen nog andere optie´s dan hoor ik deze graag.
Plezierige dag verder.
Groet,
deSmid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan