Geen internet??

Status
Niet open voor verdere reacties.

ranquin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2008
Berichten
3
Hallo,
Ik heb de wanadoo live box en ik heb een router. Beneden staat 1 computer aan het internet via de livebox en boven staat de router met nog 1 computer en 1 playstation. Bij de computer heb ik steeds geen internet. Heel even ongeveer 2minuten kan ik op internet en dan kan het niet meer?? Dan doe ik verbinding herstellen en dan staat er heel de tijd ip adres vernieuwen maar er gebeurd niks. Bij netwerkverbindingen staan 3 verbindingen en 2 die werken ook heel vaag.

De firewall van windows zelf kan ik maar niet uitkrijgen. Er staat dat je dat moet doen in groepsbeleid. het is een computer die van een bedrijf geweest is dus met meerdere accounts. Iemand ook enig idee hoe ik die accounts deraf krijg dat ik geen accounts er meer op heb?

Heel veel tekst, ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Mvg
 
Het probleem met pc's die in een bedrijf zijn gebruikt is dat je geen inzicht hebt welke aanpassingen er in Windows zijn gedaan waardoor je nu mogelijk problemen hebt.

Mijn advies is ook om een pc dan eerst opnieuw te installeren zodat je met schone lei kunt beginnen.

Het kan zijn dat bij de netwerkinstellingen aanpassingen zijn gedaan speciaal voor dit bedrijf.

Het kan ook zijn dat de router niet goed staat ingesteld icm de Livebox. Bijvoorbeeld als DHCP op zowel de Livebox als Router aan staat gaat het meestal ook niet goed.

De beste opstelling is dat je de router bij de Livebox neerzet en alles pc en playstation via de router verbindt. Of het moet zijn dat PC 1 draadloos verbonden is met de livebox dan hoeft dan niet als je geen draadloze router hebt.

Werkt de Playstation wel via de router ?
Als die wel internet heeft dan ligt het probleem dus aan de PC.

Werkt de playstation ook niet test dan eens als je PC1 verbindt met de router. Je kunt de router dan tijdelijk beneden aansluiten op de livebox en daarna via een kabel van router naar PC 1.

Als internet dan ook niet werkt ligt het probleem dus aan Livebox/Router instellingen

Voor de zekerheid als je met de Livebox/Router iets aanpast haal dan de stoom af van de 1. Livebox
2. Router
3. PC.

Daarna steek je in volgorde 1,2,3 de stekker weer in het stopcontact en tussen elke stap wacht je totdat het betreffende apparaart klaar is met opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem met pc's die in een bedrijf zijn gebruikt is dat je geen inzicht hebt welke aanpassingen er in Windows zijn gedaan waardoor je nu mogelijk problemen hebt.

Mijn advies is ook om een pc dan eerst opnieuw te installeren zodat je met schone lei kunt beginnen.

Het kan zijn dat bij de netwerkinstellingen aanpassingen zijn gedaan speciaal voor dit bedrijf.

Het kan ook zijn dat de router niet goed staat ingesteld icm de Livebox. Bijvoorbeeld als DHCP op zowel de Livebox als Router aan staat gaat het meestal ook niet goed.

De beste opstelling is dat je de router bij de Livebox neerzet en alles pc en playstation via de router verbindt. Of het moet zijn dat PC 1 draadloos verbonden is met de livebox dan hoeft dan niet als je geen draadloze router hebt.

Werkt de Playstation wel via de router ?
Als die wel internet heeft dan ligt het probleem dus aan de PC.

Werkt de playstation ook niet test dan eens als je PC1 verbindt met de router. Je kunt de router dan tijdelijk beneden aansluiten op de livebox en daarna via een kabel van router naar PC 1.

Als internet dan ook niet werkt ligt het probleem dus aan Livebox/Router instellingen

Voor de zekerheid als je met de Livebox/Router iets aanpast haal dan de stoom af van de 1. Livebox
2. Router
3. PC.

Daarna steek je in volgorde 1,2,3 de stekker weer in het stopcontact en tussen elke stap wacht je totdat het betreffende apparaart klaar is met opstarten.

Okee, even nog een vraagje kan ik ook heel de pc leeghalen zonder windows er af te gooien?
 
Het probleem met pc's die in een bedrijf zijn gebruikt is dat je geen inzicht hebt welke aanpassingen er in Windows zijn gedaan waardoor je nu mogelijk problemen hebt.

Mijn advies is ook om een pc dan eerst opnieuw te installeren zodat je met schone lei kunt beginnen ......

.

Sorry M. maar dit is wel de grootste kul die je kunt verkondigen: een pc geheel opnieuw installeren omdat je geen internetverbinding krijgt ...... zeldzaam :mad:
 
Sorry M. maar dit is wel de grootste kul die je kunt verkondigen: een pc geheel opnieuw installeren omdat je geen internetverbinding krijgt ...... zeldzaam :mad:

Een normale reactie mag ook. Dat is jouw mening en ik heb een andere.
Als je goed had gelezen dat had je kunnen begrijpen dat je een pc krijgt van een bedrijf en je weet niet welke problemen je allemaal tegen komt. Voor hetzeflde geld staan er diverse policy actie, spyware, virus of wat dan ook. De kans dat je teen problemen aan KAN lopen is groter. Ik zeg niet dat hij opnieuw geinstalleerd moeten worden ik geeft het als advies. ;)
 
Okee, even nog een vraagje kan ik ook heel de pc leeghalen zonder windows er af te gooien?

Nee dat lukt niet. Je zult dan helemaal opnieuw moeten beginnen. Doe dit alleen als je ook een cd van Windows hebt en de bijbehorende key van windows om hem te installeren. Dit staat meestal op de PC kast als sticker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan