mp3 converteren bitrate

Status
Niet open voor verdere reacties.

surfer10

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
73
Ik probeer een aantal mp3 bestanden te converteren voor wat betreft de bitrate. Deze staan nu op VBR maar mijn mp3 speler speelt ze niet af. Na veel onderzoek kom ik tot de ontdekking dat het aan de vbr ligt (althans de namen, bitrate hoogte frequentie enz. vergeleken met anderen zijn goed die wel afgespeeld worden). Het enige verschil met wel afspeel bare mp3 is de vbr.

Wil ik echter de mp3's omzetten van cbr naar vbr met bijv. mediamonkey dan gaat dit niet vanwege zogenaamde drm beperkingen (digital rights management). Maar dit zijn mijn mp3's? dus weet iemand hoe kan ik deze mp3's wel converteren?
 
Als er echt DRM op zit, kunnen andere programma's er ook niks mee. Heb je die mp3's gemaakt met WindowsMediaplayer? De enige manier om dit te omzeilen is de bestanden afspelen en software gebruiken die de uitgang van de geluidskaart kan 'aftappen' zoals Audacity, Wavelab of Total Recorder. Daarmee maak je dan een nieuwe opname, meteen in CBR. Dan moet je nog wel de songs uit de nieuwe opname knippen en opnieuw benoemen.
 
Na wat denken kwam ik op dit programma TuneBite. Dit programma is gemaakt om DRM van muziek en films te verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan