laptop>tv: wel beeld, geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

mexxum

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
11
Ik heb een HP dv6000 nogwates laptop en een samsung nieuwe lcd tv.
Een half jaar geleden heb ik nog film gekeken, die op de laptop stond en met een scart in de tv waar 2 snoertjes uitkwamen; een ronde met pinnetjes voor beeld en een gewoon zwart stekkertje voor geluid.
Werkte.. Alleen was het beeld wat slecht doordat de scart wat oud was.
Dus ik ben naar de winkel gegaan laatst heb een nieuwe set gehaald.
1 bredere stekker (met van die aandraaidingen) voor beeld die van laptop naar tv loopt (gaat in pc-in). en 1 geluidstekker, gewoon zwart stekkertje die voorin laptop gaat en dan bij de tv eindigt in een rood en wit stekkertje, die ik dan daar in audio l en r doe (bij av-in stekkers).

Resultaat: beeld werkt, geluid niet. (ik heb bij configuratie wel gewoon 2e beeldscherm enzo ingeschakeld dat werkt allemaal wel goed)
Haal ik de geluidsstekker uit de laptop dan hoor ik bij de laptop wel geluid, stop ik koptelefoon erin hoor ik daar ook geluid. maar zodra de geluidstekker erin gaat is er geen geluid meer.
Ook mijn oude scart werkt niet meer; wel beeld, geen geluid.

Volgens mij is er dus wat fout met instellingen ofzo. Ik snap alleen niet wat.
Iemand? Op de tv instellingen heb ik alle mogelijke dingen veranderd maar dat helpt niks.
 
Het volume van de tv staat luid genoeg, alsook volume laptop.. Ofwel is uw kabeltje stuk? geen composiet aansluiting zijkant tv?
 
Het volume van de tv staat luid genoeg, alsook volume laptop.. Ofwel is uw kabeltje stuk? geen composiet aansluiting zijkant tv?
Ja beide staan op hardst.
Kabel is net nieuw, en de oude heeft altijd gewerkt qua geluid alleen beeld was beetje slechter daarom heb ik een nieuwe gekocht.
De aansluiting voor geluid is gewoon witte stekker in witte gaatje en idem voor rode. Aan de zijkant bij audio-in.

Ik denk dat het aan de instellingen moet liggen, maar weet niet welke :-s
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan