Videocamera op je laptop aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoogeveense RAT

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Berichten
124
Hoi,

Morgen ga ik voor met school met een videocamera op pas. Daarna is het uiteraard de bedoeling dat ik de opnames ga monteren. Dit wil ik gaan doen op mijn laptop, maar nu vraag ik mij af: hoe sluit ik die videocamera aan op mijn laptop? Op school leveren ze de camera zonder kabel af om aan te sluiten op de laptop omdat zij op school zelf ook montageruimtes hebben, maar die gebruik ik liever niet. Dus mijn vraag: wat voor kabel heb ik nodig om een videocamera op mijn laptop aan te sluiten? Is hiervoor een standaardkabel of verschilt dit per camera en laptop? alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Hoogeveense RAT
 
wat voor laptop heb je, en wat voor videoapparaat heb je.
 
Ik heb een Sony Vaio VGN-FZ11S. Om welke camera het gaat weet ik niet precies. De naam van de camera heeft wel iets met HDV1080i erin, maar dit is slechts een deel van de naam. Via Google vind ik dan een aantal camera's. Hij is trouwens van Sony.
 
Ik heb een Sony Vaio VGN-FZ11S. Om welke camera het gaat weet ik niet precies. De naam van de camera heeft wel iets met HDV1080i erin, maar dit is slechts een deel van de naam. Via Google vind ik dan een aantal camera's. Hij is trouwens van Sony.

kun je de doos nog eens bekijken voor het preciese type camera.

is het zo'n hele groote proffesionele of een handycam?
 
Bedankt voor je reactie! :)

Maar volgens mij gaf ik net het foute typenummer door, want als ik zoek op het nummer Sony HVR-A1E HDV1080i dan krijg ik ook die camera, maar met zoekresultaten.

Dus ik twijfel nou welke ik moet hebben, maar geldt voor beide camera dezelfde firewire kabel? Overigens denk ik niet dat ze die op school hebben, zo'n kabel, omdat ze liever hebben dat je de montageruimte op school gebruikt.

EDIT:
Ik zie dat die kabels gemiddeld minder dan een tientje kosten, maar ik zie ook dure kabels van Sony. Maakt het wat uit of ik zo'n kabel van sony koop, of is een ander merk ook goed?
 
Laatst bewerkt:
het maakt niet echt uit wat voor merk.

wat wel ter zake doet is de aansluitingen.

omdat firewire 2 soorten aansluitingen heeft. kan je dus uit vier soorten kabels kiezen.

maak van jouw firewire aansluitingen op je laptop en op je camera even een foto en post die hier.
 
Ik heb eigenlijk geen idee welke poort de FireWire is op mijn laptop, maar volgens mij is het de linker:

story-4.jpg


Een foto van de camera plaatsen kan helaas niet, aangezien ik die zo snel niet bij de hand heb. In elk geval weer bedankt voor je reactie! :)
 
op het plaatje is het de aansluiting rechts naast je usb aansluiting.
 
nee gewoon die rechts naast je usb.

het is firewire en ongeveveer 4 keer zo snel als usb.

zoek anders even op wikipedia.nl

staat ook het een en ander over firewire
 
Oké, maar ik zie op wikipedia plaatjes staan van Firewire poorten '4 polig' en '6 polig'. Die van mij is '4 polig' toch? Dat bedoelde ik eigenlijk met '4 pins' in mijn vorige reply ;). Maar met de FireWire kabel die je eerder postte gaat het dus wel lukken?
 
oke maar je moet welk kijken hoeveel polig de aansluiting in je camera is, en dat kan ik niet zien op de plaatjes.
 
Ik ben er inmiddels achter dat de camera ook een 4 polige aansluiting heeft. Ik moet dus een FireWire kabel hebben met aan weerskanten een 4-polig stekkertje. Vandaag direct na het filmen dus maar even naar de MediaMarkt om er eentje te kopen.

In elk geval bedankt voor je hulp, _emile_! :)
 
oke succes

je weet verder hoe je bewerkingssoftware werkt? met importeren etc
 
Dankjewel :)! We zijn vandaag op pad geweest met de camera en het inladen in het montageprogramma (Pinnacle Studio 12 Ultimate) was gelukkig zo gebeurd. Morgen gaan we het filmpje monteren.

Overigens hadden we een andere camera mee gehad dan die ik hier eerder plaatste. Maar dit leverde gelukkig geen problemen met de kabel op. Ik moest inderdaad een firewire kabel hebben met aan beide kanten een 4 polig stekkertje.

In elk geval erg bedankt voor je hulp! :)
 
Dankjewel :)! We zijn vandaag op pad geweest met de camera en het inladen in het montageprogramma (Pinnacle Studio 12 Ultimate) was gelukkig zo gebeurd. Morgen gaan we het filmpje monteren.

Overigens hadden we een andere camera mee gehad dan die ik hier eerder plaatste. Maar dit leverde gelukkig geen problemen met de kabel op. Ik moest inderdaad een firewire kabel hebben met aan beide kanten een 4 polig stekkertje.

In elk geval erg bedankt voor je hulp! :)

graag gedaan succes met school

zet hieronder btw vraag is opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan