Vraag UTP stekker/ Internet @home

Status
Niet open voor verdere reacties.

deadbeauty

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
202
Beste,

Thuis ben ik veranderd van ADSL het Net, naar totaal pakket @home (tv/tel/internet).

1. Vraag UTP stekker:

Bij het @home pakket zat een losse utp stekker die je gewoon dichtdrukt en dus zonder tang kunt monteren. aangezien ik los van die kabel die ik daarmee dus gemaakt heb nog een pc aan internet wil hangen wil ik die dus in een hub doen en vanuit daar 2 kabels naar de betreffende computers leggen. Zijn er ergens van die klikstekkertjes verkrijgbaar dat ik voor de 2 stekkers die ik aan de nieuwe kabels moet klikken geen tang hoef aan te schaffen???

2. Software/ internet probleem.

Mijn goede pc zat gewoon via utp kabel vanuit meterkast aan internet via ADSL (het Net).
Mijn oude computer (win 98) heeft hiervoor geen internet gehad omdat ik maar 1 aansluiting had.

Nu heb ik met de Software cd van @home netjes alles gedaan, op de oude computer gaf dit geen problemen, computer naam opgegeven installatie volgens de cdrom afgerond en internet werkt !!
Daarna ging ik met de cdrom van @home ook de software op de nieuwe pc zetten, maar die geeft steeds een fout dat hij geen server informatie kan krijgen en er dus iets in de instellingen fout is........ik weet niet of er ergens nogal standaard instellingen fout kunnen staan vanwege de oude verbinding via Het Net???? De kabels zijn goed wat verbinding is er wel. Als ik de STATUS check, geeft hij alleen Verzonden pakketten aan, maar geen ontvangen ?????

Iemand enig idee, waar het aan kan liggen?

alvast Bedankt

mvg DB
 
hoe sluit je de 2e pc aan....
haal je de oude (98) aansluiting uit het modem?
Een hub zal niet gaan werken...het is
modem (van home) dan router en vanuit daar verder .
router heeft vier uitgangen als het goed is.

stekkertjes zonder tang...ik zou niet weten waar je die kunt kopen.

Is het athome of is het ziggo wat je gaat installeren.?
 
Hey,

Ja, de kabel komt vanaf het modem (@home) en gaat rechstreeks in de oude pc. Dan heeft hij internet.

Nu wilde ik dus die kabel ipv in de pc in de Hub doen, en dan gewoon 1 uitgang van de hub naar oude pc en de andere uitgang naar de goede pc.

dan hebben ze toch allebei internet.


(ps. router??; de modem van @home is al aangesloten door een mannetje(zit tv op en tel en internet was nog niet in gebruik), ik heb nu dus alleen de internet uigang van dat modem gebruikt en aangesloten op de oude pc, die wil ik dus nu naar een hub doen en dan de 2 pc's op de hub)
 
Laatst bewerkt:
vanuit de modem van @home kun je geen hub plaatsen......dat gaat echt niet werken.
Modem van @home geeft geen ip adressen uit.
nieuwe pc daar zul waarschijnlijk een verkeerd ip adres krijgen....het ip adres van het net zal wel gebruikt worden.
 
maar hoe ga ik dat dan wel doen?


probleem 1 is dat de kabel die bijgeleverd was 2 mtr te kort is, en ik wilde graag internet op 2 computers??????

De enige manier om utp kabel te verlengen of te splitsen is toch gewoon een hub er tussen?
 
Mocht je meerdere pc's op 1 aansluiting wilt hebben dien je een router te gebruiken.
 
En als ik dan besluit toch maar gewoon op 1 pc internet te houden.

hoe kan ik dan de kabel verlengen?? of moet ik dan gewoon een langere kabel halen en die gebruiken?
 
ja of een koppelstuk gebruiken.......
 
Sorry voor mijn domme vragen maar ik weet er gewoon niet veel van.

maar inprincipe kan een ethernet switch toch ook gewoon het internet verdelen, waarom denken jullie dan dat ik een router nodig heb?
 
het modem van @home geeft geen ip adressen uit.
En die heb je nodig als je meerdere computers wilt aansluiten.
Je hebt ECHT een router nodig.........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan