Netwerk Opzetten, Met Kabel Aangesloten --> Draadloos Zenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartvdploeg

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2005
Berichten
16
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een laptop en deze wil ik graag op internet hebben. Ik heb kort geleden een nieuwe router gekocht, maar deze is niet draadloos. Nu wil ik dus een netwerk opzetten zonder router. Ik heb 1 pc die op de kabel is aangesloten waar ook een draadloze netwerkkaart inzit. Nu zou ik als het mogelijk is graag een netwerk opzetten via de pc zodat ik met de laptop via die pc kan surfen. Is dit mogelijk en zoja, hoe? Op de computer die uit moet zenden staat Windows XP Media Center en op de laptop staat Windows Vista Home Basic.

Alvast bedankt,
 
wat wil je dan met die router gaan doen niets?
 
Nee, want deze is niet draadloos. Ik heb er wel 3 andere computers aanhangen, maar dan bedraad natuurlijk. Ik wil dus internetten via 1 van die bedrade computers die een Wireless netwerkkaart bevat.
 
en als je nou is een goedkoop accespointje koopt
 
Ik zou eigenlijk eerst liever proberen om dit werkend te krijgen. Want ik heb ondertussen wel gelezen dat het mogelijk is. Pas als het echt niet kan of lukt heb ik misschien geld over voor een andere router of een accespoint..
 
je zal een netwerkbrug moeten maken,

maar ik heb nog nooit gehoord van een draadloos ontvangertje wat ook nog kan uitzenden
 
Het ontvangt uiteraard niet. Ik heb immers een computer aangesloten op internet dmv een kabel. In diezelfde computer zit gewoon een draadloze netwerkkaart die ik voorheen nooit heb gebruikt. Ze noemen zo'n verbinding die ik wil hebben volgens mij een AD-HOC verbinding. Ik heb al enkele malen geprobeerd zo'n verbinding in te stellen. Het is dan zo dat ik me wel kan verbinden met de desbetreffende computer, maar niet zo dat ik het internet op kan. Dat is dan vreemd aangezien ik de hoofdnetwerkkaart op netwerkverbinding delen heb staan. ICS staat dus aan. Een netwerkbrug maken gaat niet, hij geeft dan de melding dat hiervoor 2 ''snellere'' kaarten nodig zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan