windows movie maker te groot bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

djenet

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2004
Berichten
112
Hoi,
Ik wilde via moviemaker een film (opgenomen via mediacenter, en reclame eruit geknipt) publiceren naar DVD voor losse DVD speler.
Nou is het bestand 35 min. te groot voor de DVD(RW).
het is een .mswmm bestand.
Als ik wil convertren met DIVx, kan het bestand niet gelezen worden.

Met DVDshrink kan ik het bestand niet invoegen (is niet te vinden via bladeren/map selecteren).

In moviemaker kan ik niet kiezen voor bestand opslaan als... Het wordt automatisch opgeslagen als mswmm bestand.

Hoe kan ik e.e.a. makkelijk oplossen?

Alvast bedankt!
 
liever een gewone. Ik brand altijd eerst op een RW die ik weer kopieer om miskleunen te voorkomen.
Er moet toch een mogelijkheid zijn om de extensie van het bestand aan te passen en e.e.a. te shrinken?

Wel een goede oplossing trouwens!
 
idd, jij hebt een projectbestand, je hebt een videobestand nodig.
Dat kan je zo doen:
-open je windows movie maker project
-ga naar bestand
-klik op filmbestand opslaan
-en volg gewoon de stappen naar wens (opslaan in deze computer enz.)

Is het daarna nog te groot,
dan weet ik het niet, maar dan moet je ook nooit met professionele dingen werken als sony vegas enz.
 
in windows movie maker (en meerdere windows dingen) heet het niet opslaan (opslaan = project)
maar het heet publiceren.

alleen windows media center:
overegens kan je de .dvr-ms (opgenomen bestanden met mce) eenvoudig omzetten naar mpeg met behulp van dvrms toolbox.
en met een mpg kan al veel meer:)
 
idd, jij hebt een projectbestand, je hebt een videobestand nodig.
Dat kan je zo doen:
-open je windows movie maker project
-ga naar bestand
-klik op filmbestand opslaan
-en volg gewoon de stappen naar wens (opslaan in deze computer enz.)

Is het daarna nog te groot,
dan weet ik het niet, maar dan moet je ook nooit met professionele dingen werken als sony vegas enz.

Ik heb e.e.a. geprobeerd, maar kan niet opslaan/publiceren.
Welke locatie ik ook kies ; ik krijg de volgende melding;
"Windows Movie Maker kan de film niet in de opgegeven locatie publiceren. Controleer of de orginele bronbestanden die in de film gebruikt zijn nog steeds beschikbaar zijn, of de gekozen locatie voor publicatie nog beschikbaar is en of er voldoende vrije schijfruimte beschikbaar is. Probeer het vervolgens opnieuw".

Ik heb de originele opname gewoon beschikbaar. En als ik per fragment via rechtermuisknop het bronbestand wil zoeken, is dit lichtgrijs en kan niet aangeklikt worden. Dat houdt volgens mij in dat het bronbestand aanwezig is.
Er is voldeonde schijfruimte.
Ik heb nu allerlei locatie geprobeerd; steeds dezelfde melding.

Help!
 
in windows movie maker (en meerdere windows dingen) heet het niet opslaan (opslaan = project)
maar het heet publiceren.

alleen windows media center:
overegens kan je de .dvr-ms (opgenomen bestanden met mce) eenvoudig omzetten naar mpeg met behulp van dvrms toolbox.
en met een mpg kan al veel meer:)

Misschien is dat een betere oplossing.
Maar hoe krijg ik dan de reclame eruit?
Hoe kom ik bij de dvrms toolbox? Heb je een link voor de meest uptodate download geschikt voor Vista?
Een .mpg moet volgens mij via DVDshrink wel te verkleinen zijn.

Groetjes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan