Internetverbinding valt regelmatig weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borryy

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Berichten
6
Hallo FAQ-man,

Sinds enkele weken heb ik het volgende probleem. Ik heb een draadloos netwerk aangelegd tussen mijn PC op zolder(Windows XP Home, SP3) en mijn modem in de meterkast (speedtouch 580) d.m.v. een draadloos usb-adapter (speedtouch 120g).
Na verloop van tijd werd het signaal van het draadloos netwerk steeds zwakker en viel geregeld weg, waarschijnlijk omdat er twee betonvloeren tussen de modem en de ontvanger zitten. Om het netwerk stabieler te maken heb ik twee netwerkadapters (Eminent Line Powerline Adapters) aangeschaft, zodat ik mijn draadloos netwerk om kon zetten naar ‘internet via stroom’.

De eerste paar maanden werkte dit zeer goed, geen uitval meer en een snelle verbinding. Na die paar maanden gebeurde het regelmatig dat het internet twee a drie keer per uur een minuut of 3 a 4 niet werkte.
Omdat het al een tijd geleden was dat ik de PC opgeschoond had besloot ik de PC te formatteren en opnieuw te installeren, in de hoop dat het uitvallen van het netwerk hiermee ook verleden tijd zou zijn.

Nu ik mijn PC geformatteerd heb, heb ik eerst het draadloos netwerk d.m.v. de speedtouch 120g ontvanger tot stand gebracht, waarna ik de Eminent netwerkadapters geïnstalleerd heb om weer een stabiel netwerk te krijgen.
Nu blijkt het nog steeds zo te zijn dat mijn internet geregeld een paar keer per uur een aantal minuten niet werkt en na die paar minuten weer langzaam opstart.

Dit terwijl de internet verbinding op mijn laptop (XP professional) d.m.v een draadloze netwerkadapter (Eminent EM4456) wel stabiel is en niet geregeld wegvalt.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn, en hoe zou ik dit probleem op kunnen lossen?
Op de PC heb ik verder Avast virusscanner en Comodo Firewall draaien.


Bij voorbaat dank,

R. Haanskorf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan