dual boot maken 2 keer xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
342
ik heb 2 interne harde schijven, een oude en een nieuwe. Op de oude staat een oudere installatie van xp home. Op de nieuwe heb ik ook xp home gezet, om een verse installatie te bekomen.

Ik weet dat als je beide schijven aangesloten laat, je kunt kiezen op welke schijf je XP wilt installeren, je kiest de nieuwe en na installatie heb je een dual boot systeem. Nu is dit al een keer fout gegaan, de installatie op de pc wilde niet en brak steeds af, met als gevolg geen dual boot en de pc bootte alleen maar naar de nieuwe schijf, nieuwe schijf eruit, pc kon geen boot.ini vinden. Helemaal waardeloos dus.

Nu heb ik bij iemand anders voor de installatie eerst de oude schijf uitgeschakeld, en toen xp op de nieuwe schijf gezet. Oude schijf er weer bij. Maar geen echte dual boot, ik kan alleen via de boot opties in de bios kiezen uit de oude of nieuwe installatie.

Nu de vraag, kan ik nu alsnog het systeem eenvoudig dual boot maken? Het gaat om XP home sp3
 
Er is een programma genaamd Vista Boot Pro.
Is gratis te downloaden volgens mij.
Daarmee kun je alle schijven afzoeken naar bootsectoren.
Omdat jou nieuwe en oude schijf beide zo'n bootsector bevatten kun je daar dus een dualboot van maken.
Je kunt met dat programma aangeven welke je XP je voorkeur heeft.
Ook kun je de beide XP's een aparte naam geven.
Bijvoorbeeld XP nieuw en XP oud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan