geen internetverbinding ip adres vernieuwen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
529
Ik heb drie pc's via een hub op het internet modemrouter staan. Nooit geen problemen. Op een pc ineens geen internet meer mogelijk.Wanneer ik herstel van de verbinding toepas kan het probleem niet worden opgelost omdat actie ip adres vernieuwen niet kan worden voltooid. Via cmd ipconfig/release en renew geprobeerd ook niet gelukt.
Netwerk kaart eruit en er weer in ook niet tot oplossing geleid.
Vervolgens zelf ip adres aangegeven en subnetmasker en gateway (10.0.0.138), maar ook geen resultaat. De netwerkkaart lijkt goed te werken.
Iemand een idee?
 
Rechtstreeks op de modemrouter lukt wel?
 
Driver staat er nog en werkt volgens opgave correct. Rechtstreeks op modemrouter heb ik nog niet getest.
Zal ik eerst doen.
 
Nieuwe netwerkkaart en kabel geprobeerd. Nog steeds dezelfde problemen.
Geeft aan: beperkte of geen internetverbinding. Weer zelfde probleem over geen ip adres toe te wijzen? Rechtstreeks is eigenlijk ff een lasdtig probleem. Moet ik de kabel eerst hier en daar verwijderen. Misschien is dit toch de oplossing maar ja .........?
Ik zal het nog even bekijken.
 
Inmiddels toch maar even geprobeerd direct op modemrouter.
Geeft weer beperkte of geen verbinding weer terwijl het lampje bij de router wel brandt.

Wat nu is gebleken is afgelopen donderdag de virusscanner eraf gehaald. Misschien dat hierdoor problemen zijn ontstaan? Lijkt me niet maar ja?
Ik ben nu een herstelpunt aan het zoeken misschien levert dat wat op?
 
Internet verbinding

Internetplusbellen extra KPN ( of Orange Livebox - zelfde probleem ), een box met 4 aansluiting, 3 XP computerszitten erop en doen het goed, de 4e is een Vista en die herkent de box wel maar maakt geen verbinding met internet. De instelingen DNS DCHP staan goed.....als ik de ethernet stekkers van de andere drie computers ( die uit staan ! ) uit de box haal dan heeft Vista wel internet.
Hoe kan ik de Vista computer zo hebben dat deze ook internet heeft met de andere 4 ??
Aad
 
Is dit wel handig binnen hetzelfde topic een dergelijke vraag te stellen?

Ik ben er overigens uit. Een klein kabeltje met de pc in de huiskamer lost het probleem op. Er is dus blijkbaar toch iets mis met de lange kabel. Ik zal maar eens overwegen of de kabel volledig te vervangen of wireliess met die pc te gaan.
Ik maak van deze vraag dus gewoon opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan