video omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

speetje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Berichten
4
van video naar exe
Ik ben een diamaker die overgegaan is naar het digitaal presenteren van foto's. In het analoge tijdperk waren er voldoende programma's die de projectoren regelden met .exe bestanden. Deze bedrijven maken nu nog steeds programma's voor de beamer als .exe bestanden. De prijs van dit soort programma's is echter vele male hoger dan Magix Videodeluxe 15. Maar met Magix kan ik geen .exe files creeren.
De vraag is:
Kun je .MPEG bestanden omzetten naar .EXE bestanden?
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Een .exe is ofwel een zip (= gecomprimeerd)-bestand, dat zich uitpakt door er op te dubbelklikken (zonder een unzip-programma te gebruiken). Het kan ook een programma bestand zijn. In beide gevallen heeft het niks met foto's, beamers of Magix te maken..
Vraag me dus af wat je bedoelt met 'een projektor regelen met een .exe bestand..'
Wat wil je precies? Een slideshow samenstellen met Magix en die ergens mee afspelen (een DVD speler bijvoorbeeld)? Daarvoor hebben ze het programma Magix - Foto's op CD-DVD..

http://www.magix.com/nl/fotos-op-cd-dvd/fotos-op-cd-dvd-7-deluxe-digitale-fotolijst-sd-kaart/
 
Ik gebruik inderdaad Magix Video (werkt hetzelfde als Foto). In de diawerled worden nationaal als internationaal alleen maar exe bestanden geaccepteerd. Met Magix kan ik alleen maar Mpeg bestanden o.i.d. maken. Van daar de vraag om video (mpeg o.i.d.) om te zetten naat exe bestanden.
 
Het .exe bestand zoals jij het bedoelt zal van de eerste soort zijn. Maar zo'n zelf-uitpakkend zip bestand is alleen een 'verpakking'. Het zegt niks over wat voor bestand daar in zit. Daarom vind ik het raar dat deze manier gebruikelijk is.. Het is wat makkelijker voor de gene die het bestand opent, want dat kan zonder unzip-programma. Maar dat is alles. Er zou een afspraak moeten zijn in welk formaat de diashow zelf is..

Je kunt een .exe maken met een zip programma. Ik gebruik Winrar, maar het zal ook met Winzip kunnen. In WinRar kies je in het menu 'Opdrachten' voor 'Wizard'. Die loop je door en selecteert het bestand waarvan je de .exe wilt maken. In het laatste scherm van de wizard kun je een vink zetten bij 'Self-extracting' (zelf-uitpakkend). That's it.
http://www.winrar.nl/

Nog over de kwaliteit van de Diashow:. Als je van de show een mpeg maakt gaat de kwaliteit nogal omlaag. Mpeg2 (=DVD) heeft 720x576 pixels. Dat is 1-derde van wat een fotocamera maakt. Het is een beetje alsof je met een 2 Megapixel camera werkt.. De hoogste kwaliteit hou je met een Powerpoint presentatie, een ander slideshow programma of Picasa.
Bekijken doe je het beste op een computer-monitor of HD-scherm of HD-Beamer, die hebben de hoogste resolutie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan