MP4 handleiding onduidelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
968
Voor mijn dochter een mp4-spelertje gekocht. De Nederlandse handleiding zegt alleen iets over de knoppenbediening in de praktijk, maar niets over downloaden, batterij-opladen, aansluiten op een pc en over extra TF-kaartjes (er zit wel een sleuf voor zo'n kaart in en volgens een stickertje zou er standaard 2 gig in het apparaat zitten).
Het bijgaande dvd-tje bevat echter dezelfde handleiding. Na het afspelen staat er nu een AVI-converter op mijn pc. Wat moet/kan ik daarmee. Ook zit er nog een RFW firmware bestand op het schijfje dat ik niet kan openen (bestandstype onbekend). Waar is dat voor en hoe open ik het?
 
Merk, type? Is een beetje moeilijk zo als je niet weet wat je voor je hebt :confused:
 
Het is waarschijnlijk zo'n japalogisch ding die maar 1 formaat filmpjes kan lezen. Daarom is die converter geinstalleerd. Daarmee zou je je eigen filmpjes moeten/kunnen omzetten naar het formaat geschikt voor de speler. Vaak kun je ook alleen met de bijgeleverde software bestanden op en af de speler zetten/halen. TF-card is geloof ik gelijk aan micro-sd. De speler zal opladen via de usb-poort, maar doe dat de eerste keer wel lekker lang. Laat deze gewoon een dag aangesloten voordat je het gaat gebruiken, da's beter voor de accu.
 
Was een Sint-aanbieding bij Kruidvat. Het apparaatje zelf, de dvd en de papieren handleiding zijn merkloos. Op de verpakking stond wel iets, maar die moet ik dan morgen uit de vuilnisbak opdiepen. Denk dat het geen echt 'merk' is. Vond op internet wel een manual van iets soortgelijks toen ik naar 'rfw' zocht. Daar stond wat meer in over opladen enzo, ook dat een AVI-converter allerlei bestanden naar AVI kan omzetten. Blijkbaar werken die dingen alleen met AVI-bestanden, maar ik ken die term niet. Ook over rfw stond geen uitleg.
 
Met de avi-converter ben ik eruit gekomen hoe het werkt. Het firmware-bestand blijft een raadsel en is niet te openen. Op internet vond ik manuals van vergelijkbare mp-5-spelers met dezelfde chip aan boord. Daar doen we het nu maar mee bij gebrek aan beter.
Bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan