Golvend / Zuchtend geluid MP3

Status
Niet open voor verdere reacties.

catman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
171
Hallo,

ik had op mijn laptop veel gedownloade MP3's staan die hier goed klonken. Ik heb nu een HP PC met 5.1 kaart gekocht. Tevens heb ik een Logitech Z-2300 2.1 luidspreker set gekocht en via de 3,5 stecker aangesloten op de PC. Ik heb de liedjes van de laptop op de HP PC gezet. Veel liedjes klinken nu een stuk slechter, het geluid gaat golvend / zuchtend (zacht/hard). Ik heb via HP de laatste drivers voor de Realtek kaart. Ik heb dit al eens eerder gehad bij een andere PC maar weet helaas niet meer hoe ik dit heb opgelost. Ik kan bij de eigenschappen van de geluidskaart instellen hoe het geluidsformaat moet zijn 16 of 25 bits en dan nog een aantal mogelijkheden om verschillende Hz (cd/dvd/studio kwalitei) in te stellen.
Wie kan mij helpen??

Groet,
Catman :thumb:
 
Als jouw geluidskaart 5.1 surround sound ondersteund dan heb je aan de achterkant van jouw pc waarschijnlijk meerdere aansluitingen voor speakers zitten. Ik vermoed dat je jouw speakers heb aangesloten op een aansluiting die bedoeld is voor de achter-speakers.

Probeer ze eens op een andere aansluiting zou ik zeggen, waarschijnlijk de aansluiting die lichtgroen gekleurd is.

Cotje
 
Golvend geluid

Hoi Cotje,

ik heb de lichtgroene verloop stecker op de lichtgroene ingang op de pc aangesloten, volgens mij hoort dit zo.

Groet,
Olf
 
Dan zit dat in ieder geval goed inderdaad.

Het enige wat ik dan nog zou kunnen bedenken is dat er een effect aanstaat, meestal kan je namelijke een aantal effecten instellen, zoals accousties, rock, pop, enzv.

En anders zou ik de drivers voor de kaart eens deïnstalleren en opnieuw installeren. Ook de nieuwste drivers voor de chipset van je pc zouden de oplossing kunnen bieden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan