.GIF afbeelding als bureaubladachtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

SVDK

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
45
Hallo,


Is het mogelijk om een .GIF afbeelding als een bureaubladachtergrond te doen?
Om het even simpeler uit te leggen ik wil graag een bewegend plaatje/foto als een achtergrond op mijn laptop.
Als dit kan waarmee kan ik dit doen?
Alvast bedankt!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk kan dit, maar je laptop zal misschien wat langzamer presteren aangezien het weergeven van een animated .gif wel wat geheugen kost.
Een afbeelding (ook een.gif) kun je als achtergrond van je bureaublad gebruiken door op je bureaublad op de rechtermuisknop te klikken en dan de optie Eigenschappen te selecteren.
Kies daarna het tabblad Bureaublad, selecteer je afbeelding en kies in welke positie je wenst de afbeelding te zien.
Klik op "toepassen" en daarna op "OK".
 
Hallo,



Bedankt voor je snelle reactie maar ik zie eigenschappen niet staan.
Er staat alleen grafische eigenschappen maar ik weet niet als ik die moet aanklikken.
Ik heb even een foto bij dit bericht geplaatst:








voorbeeldoq2.jpg
 
Hallo,



Bedankt voor je snelle reactie maar ik zie eigenschappen niet staan.
Er staat alleen grafische eigenschappen maar ik weet niet als ik die moet aanklikken.
Ik heb even een foto bij dit bericht geplaatst:
voorbeeldoq2.jpg
Zo te zien heb je Vista, hier gaat dit inderdaad anders.
Doe eens "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen" en in het volgende menu iets te vinden met je bureaublad-instellingen? :)
 
Zo te zien heb je Vista, hier gaat dit inderdaad anders.
Doe eens "Aan persoonlijke voorkeur aanpassen" en in het volgende menu iets te vinden met je bureaublad-instellingen? :)


Als ik daarop klik krijg ik dit:


voorbeeld2vs9.jpg


Als ik vervolgens op bureaubladachtergrond klik kan ik wel een .GIF afbeelding selecteren maar die gaat niet bewegen op mijn bureaublad.
 
Als ik daarop klik krijg ik dit:


voorbeeld2vs9.jpg


Als ik vervolgens op bureaubladachtergrond klik kan ik wel een .GIF afbeelding selecteren maar die gaat niet bewegen op mijn bureaublad.
Dit is vreemd, ligt misschien aan je videokaart ofzo?
Zoek eens op google "vista .gif" ofzo.
 
Ik las net dat Vista geen .GIF afbeelding accepteerd als achtergrond.
Dus het slotje gaat erop.
Bedankt voor je antwoorden!
 
Jammer, moet toch een tooltje voor zijn om dit te tweaken?! :eek:
Ik kan voor je zoeken?
 
Denk niet dat het wil.
Heb me ook al kapot gezocht op internet maar je mag het proberen hoor ;)
 
Misschien???

Misschien kan je het op de volgende manier doen:

Download AveDesktopSites van deze site : http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/bounty-program-success-active-desktop-replacement-for-vista/.

Start het .exe bestand, als je wil dat het programma gelijk met windows start moet je het .exe bestand ook nog in de map opstarten zetten (in menu start).

Zorg dat je animated gif op internet staat (misschien een eigen site????) en klik op de + in het programma.
Tik daar bij url de link naar de animated gif in, stel Width en Height in op je beeldschermresolutie. Klik op apply en geniet.

Ik hoop dat het werkt (bij mij werkt het wel)

Edit: Je moet bij Update Interval de tijd invullen van de animated gif.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan