Cubase SX3 - Geen output, wel input

Status
Niet open voor verdere reacties.

JiJeWoW

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Berichten
68
Hallo allemaal,

Ik heb dus cubase geinstalleerd op mijn pc ( 2gb ram, 2.00 ghz dual core, niks speciaals). Hij deed het niet zoals ik het zou willen, dus geen geluid, de balkjes onderaan het scherm bewegen wel. Er is dus wel input. Nu heb ik speciaal daarom een nieuwe geluidkaart gekocht. Een Fame MS2x2 van de musicstore. Voor zover ik weet heb ik alle drivers geinstalleerd maar in apparaatbeheer etc. ben ik nog niet helemaal thuis, ik heb geprobeerd de onboard kaart uit te schakelen ( realtek hd audio) maar dan valt het geluid gelijk weg omdat de boxen op de standaard kaart aangesloten zijn ik wilde de boxjes op de kaart zelf aansluiten, dit zijn de specificaties:http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Fame-MS-2x2-PCI-/art-PCM0007697-000. Kan iemand mij helpen met mijn probleem ?

Grtz
Jimme
 
Je zult in Cubase SX3 ook de juiste geluidskaart moeten selecteren.
En dan is het ook nog aan te raden dat het er eentje is met ASIO drivers, anders wordt het nooit wat.

Dat doe je in Devices--->Device Set up--->VST Audio Bay

Succes
 
ja , dat heb ik gedaan. Ik heb ook al ervoor gezorgd dat de boxjes op de geluidkaart zelf aangesloten zijn mbv een verlengstukje. Windows media player doet het goed. Als ik echter cubase opstart dan valt al het geluid weg en start Windows media player de nummers niet eens meer op. Ik heb Asio 2 op de geluidskaart dus dat is geen probleem. Volgens mij verandert cubase de sample rate van de kaart steeds als ik hem opstart. Heeft dit er iets mee te maken ?
 
Dat heeft er zeker mee te maken.
WMP en Cubase tegelijk hebben lopen kan trouwens niet, dan geeft jouw PC automatisch de voorkeur aan WMP en doet SX3 helemaal niks meer.
Het is het een of het ander.
Zodra SX opgestart is, zal je iedere keer weer die instellingen moeten aanpassen, omdat WMP dat weer door elkaar gooit omdat je 2 kaarten hebt.
 
Daar kan ik zeker wat mee! bedankt. Ik ga nu ff de pc opnieuw opstarten en dan kijk ik of het werkt :thumb:
 
Deze vraag past prima in de sectie "Geluidbewerking" :)

Verplaatst vanuit "Overige Software"
 
Maar dat is het eigenlijk niet :D

Maar begrijpen doe ik het wel
 
Nu heb ik weer hetzelfde probleem als eerst... media player doet het goed maar in cubase hoor ik nu helemaal geen geluid meer. De opties in cubase zijn volgens mij ook weer gereset...

Ps Ik dacht ff, waar is dat bericht nou gebleven :D
 
Maar dat schrijf ik toch net?
SX en WMP NOOIT tegelijk gebruiken.
Wanneer je met Cubase gaat spelen, na opstarten van het programma, alle instellingen mbt geluidskaart en MIDI nalopen, dan pas kan je het goed gebruiken.
Dat zal je IEDERE keer moeten doen wanneer je meerdere kaarten hebt en af en toe ook WMP gebruikt.
 
Ze stonden ook niet tegelijk aan. Wat wel raar is is dat asio4all een lagere latency heeft dan mijn gewone asio ondersteunde geluidskaart ? :shocked:
 
Dat zou zomaar kunnen.
Maar iedere keer wanneer jij WMP opstart, zal je in Cubase weer alles moeten instellen.
Dus voor je gaat opnemen altijd even je instellingen checken in SX
 
ok bedankt.
Ik heb de pc nu opnieuw opgestart en cubase geopend en hij geeft wel geluid weer maar ik hoor niks... Als ik bij VST system link de self test run komen er alleen maar errors.
 
Wat speel je dan af, als ik vragen mag?
Heb je uberhaupt enige ervaring met Cubase SX3?
 
Ik maak snel even een midi track of ik importeer even een audio bestand. Dan probeer ik ze af te spelen, elke keer met andere instellingen. Als dat niet werkt probeer ik de vst's. Soms lukt bijv. de a1 synth wel in zijn menu, maar niet in het project... ik hoop dat je hier wat mee kunt ,
 
Hij doet het ! Na wat gek*t in apparaatbeheer is het eindelijk gelukt. Bedankt voor alle hulp!:D
 
Gewoon iedere keer wanneer je met SX aan de slag gaat, ALLE instellingen checken.
Dus ook in Apparaatbeheer of de juiste geluidskaart in gebruik is en dat doe je ook in SX.

Zet je de vraag op opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan