Dazzle DVC100(de rode) probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kirbo

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Berichten
11
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn Dazzle. Ik heb hem nu al een geruime tijd voor filmpjes van mijn wii op te nemen. Ik heb echter al sinds ik hem heb problemen mee gehad. Ik dacht in eerste instantie dat het wel over ging maar het werdt alleen maar erger.

Mijn probleem is namelijk dat als ik iets opneem het vaak is dat het beeld vertraagt of versnelt is of dat het geluid niet overeen komt met wat er op het scherm gebeurt. Ik neem altijd op in de hoogste stand(Avi best) en zelfs hier is het een probleem. Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd maar bij alles is hetzelfde resultaat. Ook wordt het beeld soms donkerder en dan weer opeens ligt(denk dat dit ligt aan de kabels, maar ik vraag het toch maar even).
Daarnaast is het ook zo dat ik geen PAL spellen kan opnemen. Terwijl dit eerst wel kon. NTSC spellen kan hij echter wel opnemen. Als ik op mijn dazzle op mijn XBOX aansluit lukt het bij zowel PAL als NTSC, wat ik nogal opmerkelijk vindt.

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen? Ik heb nog niet geprobeerd terug te brengen. Maar ik heb wel de trial van studio 10 opnieuw geinstalleerd, wat niets hielp. Ik heb inmiddels de volledige versie(illegaal) maar het blijft hetzelfde resultaat. Kan het misschien liggen aan mijn computer omdat hij te sloom is. Of helpt drivers/patches downloaden? Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft, want ik wordt er nu wel een beetje gek van

Alsvast bedankt, kirbo
 
Dazzle en andere goedkopere capturekaarten hebben altijd het risico van oos(out of sync)
Dit komt omdat beeld en geluid op dit soort kaarten niet 'gelocked' wordt behandeld.
Capture kastjes zoals van Canopus doen dat wel.

Hier kun je dus niks aan doen. alleen je systeem zo goed mogelijk instellen. Is de computer snel genoeg? (minimaal Pentium4 2000 Mhz, en minimaal 500 MB RAM). Voor videocapture heb je een redelijk gedefragmenteerde harde schijf nodig. Defragmenteren kun je (in XP) doen via het configuratiescherm, dan Systeembeheer > Computerbeheer > Schijfdefragmentatie (kan een paar uur duren).

Ook kun je kijken of je een betere driver kunt vinden, van Pinnacle of Dazzle. Misschien werkt een andere versie van Pinnacle in combinatie met een andere driver wel goed.

Donker en licht beeld: Ben je dan een voorbespeelde VHS aan het capturen? Dan is het de kopieër-beveiliging die dit effect geeft.
 
De dazzle is geen videokaart, maar een apparaat. Denk niet dat dit veel uitmaakt voor oos. Ik heb een Laptop(Intel Centrino Duo core 1,74 mhz en 1 GB RAM), ik heb hem idd een tijdje niet gedeframenteerd en ben dat nu dan ook aan het doen. Ik ga ook maar wat patches en updates installeren via hun site hopen dat het iets uitmaakt.
Met het donker en licht beeld bedoel ik meer in de zin van dat tijdens het opnemen het beeld donkerder wordt. Alsof de kabels bewegen en daardoor niet goed het beeld doorgeven. Ik neem geen VHS op, alleen wat mijn wii doorgeeft en opnemen gebeurt tijdens het spelen.
Het probleem met PAL is helaas ook nog niet gelukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan