Netwerk sneller maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mischa_mis

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
143
Hallo,

Wij hebben een netwerk van ongeveer 6 computers groot en het werkt goed, althans je kan de gedeelde bestanden goed en makkelijk vinden etc.
Alleen zodra ik een bestand wil openen op een andere pc (Wat wij nog al vaak doen) dan duurt het meestal zeker wel 2 minuten voordat (welke pc dan ook) bijv: word op start maar zodra word op is gestart dan gaat het weer vlot. (Dit is niet bij ieder bestand)
Wij gebruiken Office 2003 en op iedere pc staat Windows XP.

Nou is mijn vraag, hoe zou ik ons netwerk sneller kunnen maken?

Alvast bedankt !

Mvr. groeten,
Mischa
 
wat zijn de componenten in het netwerk en op welke snelheid staan ze.
Steekwoorden:
routers/switches/hubs/netwerkkaarten/draadloos/bedraad/10mbit/100mbit/1000mbit/54mbit/fullduplex/halfduplex
 
Laatst bewerkt:
wat zijn de componenten in het netwerk en op welke snelheid staan ze.
Steekwoorden:
routers/switches/hubs/netwerkkaarten/draadloos/bedraad/10mbit/100mbit/1000mbit/54mbit/fullduplex/halfduplex

We hebben UPC Chello Extreme abbo.
Ik heb geprobeerd te achterhalen welk type en merk van Router etc. wij hebben alleen ik kon niet alles achterhalen, zou dit via de pc ook gezocht kunnen worden, als u dit nodig heeft.
De router (Vigor 2200E Plus, VPN broadband router)
Hub (Geen idee welk merk en type) en de modem (Touchstone Telephony Modem, type?)
Bedraad, en het netwerk is 10 Mbps (Via Lanverbinding in config.scherm)
In de pc waar ik momenteel op zit zit een "Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller"

Wat bedoelt u met full duplex en halfduplex?

Alvast bedankt !

Mvr. groeten,
Mischa
 
bedraad maar 10mbps

Bedraad, en het netwerk is 10 Mbps (Via Lanverbinding in config.scherm)
voor een bedraad netwerk is 10Mbps echt wel weinig.
om te weten te komen welk merk router enzo is. kan je even de standaard-gateway ip-adres invullen in de adresbalk van je favoriete webbrowser , deze gaat namelijk als de functie aanwezig is de webconfiguratie van je router oproepen. hier in kan je ook eveneens de instellingen aanpassen zoals duplex modulatie.

half-duplex = eenrichtingsverkeers (denk maar aan walkie-talkies)

full-duplex = 2-richtingsverkeer (gsm-gesprek ... )

je kan daaruit wel afleiden dat full-duplex het beste is voor overdracht en toestanden, let op dat sommige apparaten dit misschien niet ondersteunen , maar dat zul je wel te weten komen dan.

ook even een paar instellingen in XP wijzigen kunnen wonderen verrichten zoals TCP optimizer eens runnen van http://www.speedguide.net/ in dat tool'tje staat ook eveneens je beste MTU - Waarde.

MTU = Maximum Transmission Unit maximaal aantal bytes per paket

dit wijs natuurlijk ook voorzich uit dat het dan iets wat sneller gaat.

Let wel op sommige apparten zoals routers kunnen een te hoge MTU niet aan maar. dat zal je wel verteld worden als je dit gaat aanpassen.

wat je ook nog kan doen is een main server maken die alle verbindingen onderhoud.

,Greetz

Xtremegamer
 
voor een bedraad netwerk is 10Mbps echt wel weinig.
om te weten te komen welk merk router enzo is. kan je even de standaard-gateway ip-adres invullen in de adresbalk van je favoriete webbrowser , deze gaat namelijk als de functie aanwezig is de webconfiguratie van je router oproepen. hier in kan je ook eveneens de instellingen aanpassen zoals duplex modulatie.

half-duplex = eenrichtingsverkeers (denk maar aan walkie-talkies)

full-duplex = 2-richtingsverkeer (gsm-gesprek ... )

je kan daaruit wel afleiden dat full-duplex het beste is voor overdracht en toestanden, let op dat sommige apparaten dit misschien niet ondersteunen , maar dat zul je wel te weten komen dan.

ook even een paar instellingen in XP wijzigen kunnen wonderen verrichten zoals TCP optimizer eens runnen van http://www.speedguide.net/ in dat tool'tje staat ook eveneens je beste MTU - Waarde.

MTU = Maximum Transmission Unit maximaal aantal bytes per paket

dit wijs natuurlijk ook voorzich uit dat het dan iets wat sneller gaat.

Let wel op sommige apparten zoals routers kunnen een te hoge MTU niet aan maar. dat zal je wel verteld worden als je dit gaat aanpassen.

wat je ook nog kan doen is een main server maken die alle verbindingen onderhoud.

,Greetz

Xtremegamer

Bedankt !
Ik zal dit gelijk proberen!
Alleen nog één vraagje, is er ook te achterhalen welke van de volgende (Router, Modem of Hub) ervoor zorgt dat het slechts 10 Mbps is?

Alvast bedankt!

Groet,
Mischa
 
onderzoek :)

Bedankt !
Ik zal dit gelijk proberen!
Alleen nog één vraagje, is er ook te achterhalen welke van de volgende (Router, Modem of Hub) ervoor zorgt dat het slechts 10 Mbps is?

Alvast bedankt!

Groet,
Mischa

wel de proffesionele Netwerkbeheerder heeft daarvoor zon klein hardware-tooltje :p

jij zult het helaas stap-per-stap moeten onderzoeken , hang gewoon elke router of switch aan je pc en lees de verbinding snelheid af , als deze 10mbps geeft en het is een router ga je even kijken op de instellingen of je full-duplex 100mbits kunt aanzetten zoniet bagger , en een switch even min.
 
wel de proffesionele Netwerkbeheerder heeft daarvoor zon klein hardware-tooltje :p

jij zult het helaas stap-per-stap moeten onderzoeken , hang gewoon elke router of switch aan je pc en lees de verbinding snelheid af , als deze 10mbps geeft en het is een router ga je even kijken op de instellingen of je full-duplex 100mbits kunt aanzetten zoniet bagger , en een switch even min.

Bedankt !
Zo'n tooltje zou wel ideaal zijn (A). Weet je niet toevallig de naam ofzo of waarop ik kan googlen (zou een hoop tijd schelen)

IK snap niet helemaal hoe je het precies moet aansluiten zo bijv dan: de hub direct aan de pc en direct aan internet?

Alvast bedankt
 
tool'tje

de naam is "TestNET (TSN) " :) wel toch een van de ...

en jah zoals je zegt gewoon de hub/router/switch tussen jouw pc en het internet plaatsen en even peilen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan